۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۶۱۶

چند خبر ‌کوتاه از حوزه ‌علمیه خواهران‌ تهران و البرز

خبرگزاری رسا ـ حضور طلاب حوزه علمیه زینبیه‌(س) در طرح صالحین سپاه استان البرز و همکاری حوزه علمیه خوهران معصومه(س) دماوند با آموزش و پرورش این شهرستان بخشی از اخبار کوتاه البرز و تهران است.
خواهران طلبه
فاطمه میر زارع، مسؤول بسیج حوزه علمیه زینبیه(س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: دوره آموزشی سرگروه های تربیت و تعالی با عنوان طرح صالحین ویژه طلاب و روحانیون بسیجی با همکاری سپاه امام حسن مجتبی استان البرز و حوزه های علمیه خواهران این استان در حال برگزاری است.

وی در ادامه گفت: در این دوره آموزشی 50 نفر از طلاب بسیجی فعال سطح دو و سه مدرسه علمیه زینبیه (س)شرکت دارند.

میر زارع در موضوع هدف از تحضور طلاب حوزه علمیه خواهران زینبیه در این طرح گفت: در پایگاه های بسیج حلقه های معرفتی تشکیل می شود که برای آموزش و تدریس از مربیانی که در طرح صالحین آموزش دیده اند استفاده می شود که با شرکت طلاب در این طرح،‌ فضای تبلیغی مناسبی برای طلاب خواهر فراهم خواهد شد.

برگزاری نشست جریان شناسی بیداری اسلامی در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س)

همزمان با جریان بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نشستی با موضوع "‌جریان شناسی بیداری اسلامی " در مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

افقهی، کارشناس مسایل آفریقا و خا ورمیانه در آغاز جلسه با بیان شاخصه های بیداری اسلامی در بیان مقام معظم رهبری ، گفت: عوامل اولیه و مادی، عوامل میانی و آزادی های سیاسی و بازگشت مردم به هویت دینی به عنوان عوامل اساسی در جنبش بیداری موثر بوده است.

وی درادامه به بررسی آخرین وضعیت جنبش اسلامی در کشور های عربی پرداخت و افزود: آمریکا به دنبال ایجاد و حفظ پایگاه های امنیتی خود در کشورهای هم پیمان همچون عربستان، ترکیه، اردن و ‌نیز کشورهای بلاتکلیف همچون مصر، تونس ، عراق و لیبی است.

وی ابراز داشت: دشمنان ما نمی خواهند ایران الگو شود و از انتقال تجربیات انقلاب اسلامی ایران به مجاهدین کشورهای عربی هراس دارند.

همکاری حوزه علمیه خوهران معصومه(س) دماوند با آموزش و پرورش این شهرستان

نشست هماهنگی طرح حضور طلاب خواهر به عنوان امام جماعت و مشاور دینی مدارس دخترانه شهرستان دماوند سه شنبه، سیزده دی ماه در مدرسه علمیه حضرت معصومه(ع) دماوند برگزار شد.

این جلسه بدنبال پیگیری مدیر مدرسه علمیه خواهران دماوند، جهت گسترش فضای تبلیغی طلاب خواهر و طرح امام جماعت مدارس آموزش و پرورش با حضور ریاست، معاونت پرورشی و کارشناس ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان دماوند، نماینده موسس حوزه، حجت الاسلام آقایی و فاطمه شرفی،‌ مدیر حوزه علمیه خواهران حزه علمیه حضرت معصوم دماوند، در روز سه شنبه، سیرزدهم دیماه برگزار شد.

فاطمه شرفی مدیر مدرسه در ابتدای جلسه، ضمن تبیین جایگاه تحصیلی و آموزشی طلاب به لحاظ سطح نمرات و متون درسی، خواستار همکاری هر چه بیشتر آموزش و پرورش با فضای آماده شده تبلیغی برای طلاب شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه معرفی صحیح و روشن رشته تحصیلی حوزه در کنار دیگر رشته های تحصیلی در آموزش و پرورش ضروری است گفت: باید از سوی مشاوران امور پرورشی مدارس برای جوانان علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی تبلیغات شایان و در خور حوزه علمیه انجام شود تا دانش آموزان به فراگیری علوم دینی و حوزوی مشتاق و علاقمند شوند.

وی در ادامه، حضور طلاب خواهر در مدارس دخترانه را علاوه بر احقاق حقوق آنها، بستری مناسب جهت رفع شبهات اعتقادی، فرهنگی دانش آموزان عنوان کرد و اذعان داشت: اگر یک جوان علم دین را فرا گیرد و خود به آن عمل نماید، نسلی عامل به دستورات دین از وی به وجود خواهد آمد در نتیجه جامعه به راحتی تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار نخواهد گرفت و معضلات فرهنگی خود به خود حل خواهد شد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام آقایی طرح امام جماعت طلاب خواهر را فرصتی مناسب برای بکارگیری توان علمی، تبلیغی طلاب دانست و تاکید کرد: حضور امام جماعت زن در مدارس صرفا بحث محرم و نامحرمی نیست بلکه مهمتر از آن جنبه تربیتی، اعتقادی و مشاوره ای آن است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان دختر غالبا نمی توانند مسائل شان را با روحانی مرد و بعضا جوان مطرح کنند و آموزش و پرورش باید فرصت را غنیمت شمرده و از امکانات موجود و استفاده از طلاب خواهر، نهایت استفاده را ببرد.

برگزاری همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در حوزه علمیه فاطمیه (س) پاکدشت

زهرا وفایی نژاد، مدیر حوزه علمیه فاطمیه (س) پاکدشت از برپایی همایش بزرگداشت سالروز خروش ملت با بصیرت بر فتنه گران 9 دیماه 88 با همکاری حوزه علمیه جعفریه (ع) خبر داد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) پاکدشت گفت: در این نشست سیاسی که امام جمعه و مسولین شهرستان و سپاه قدس نیز حضور داشتند سردار کریمی پور، مشاور فرماندهی سپاه قدس پاکدشت به ایراد سخن پرداخت.

سردار کریمی پور با اشاره به فتنه 88 خاطر نشان کرد: زمانی که نظام استکباری غرب با پیروزی انقلاب اسلامی و شکست جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از عناصر دست نشانده خویش ناامید شد، جنگ نرم و برندازی مخملین را با بهره گیری از اتاق فکری منسجم در پیش گرفت و فتنه 88 را رقم زد.

وی افزود مردم فهیم و بصیر ما با بهره مندی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت به صحنه آمدند و حماسه 9 دی را همچون عاشورا در تاریخ ماندگار نمودند و دست ردی بر سینه آشوبها و گستاخان حریم ولایت فقیه زدند.

گفتنی است، این مراسم روز دوشنبه، دوازده دیماه از ساعت 10 تا 12 در حسینیه حوزه علمیه فاطمیه (س) برگزار گردید./956/پ202/س
ارسال نظرات