۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۶۲۴
آیت الله شبستری:

نظریه‌پردازی غرب نیاز حقیقی جوامع بشری را تأمین نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: روش اسلام در رجوع به فطرت الهی انسان بر اساس همیاری و سرلوحه قرار دادن اصل تلاش و کوشش برای رفع محرومیت‌ها است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تجلیل از خیران کمیته امداد استان تضاد طبقاتی را عامل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در جوامع دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد جنبش 99 درصدی وال استریت علیه یک درصد مرفهین بی درد آمریکا هستیم، حکایت از واقعیتی دارد که قیام مردم آمریکا علیه نظام سرمایه‌داری را رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه نظریه پردازان غربی همچون مارکس و فروید هیچگاه نتوانسته اند، نیاز اصلی جوامع بشری را شناسایی و تامین کنند، تصریح کرد: روش اسلام در رجوع به فطرت الهی انسان بر اساس همیاری و سرلوحه قرار دادن اصل تلاش و کوشش برای رفع محرومیت‌ها است، از این رو تلاش کمیته امداد در یاری به اقشار آسیب پذیر جامعه در جهت عمل به شعائر اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه روزی فقرا در مال توانگران نهفته است، افزود: نهاد کمیته امداد به‌عنوان یادگار امام راحل محلی برای جذب و هدایت صحیح کمک‌های خیرین است، از این رو خیران می توانند عامل رفع بسیاری از مشکلات خانواده‌هایی ‌شود که ماه‌ها رنگ برخی از غذاها را در خانه خود ندیده‌اند.

امام جمعه تبریز بر حفظ کرامت انسانی نیازمندان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: ضرورت توجه به حفظ آبروی ایتام و نیازمندان بسیار مهم تر از ارائه گزارش عملکرد به مراکز است، در حقیقت حفظ کرامت انسانی و آبروی نیازمندان و مستمندان واجب است.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه اولویت اول کمیته امداد باید توانمندسازی مددجویان باشد، خاطر نشان کرد: این نهاد بایستی در اشتغال زایی برای بیکاران قشر نیازمند جامعه نیز فعال باشد، اعطای وام‌های اشتغال‌زایی جزو اقدامات ارزنده این نهاد در خودکفایی خانواده‌های نیازمند و آبرومند بوده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم و مسؤولیت نعمت بزرگی است که در راه کمک به محرومان باید نکات و وظایف خاصی در نظر گرفته شود تا ضمن چرخیدن چرخ زندگی آنان توانمندی آنان نیز تقویت شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: مردم باید از گداپروری پرهیز کرده و کمک‌های خود را از طریق کمیته امداد به دست محرومان واقعی برسانند، در حقیقت توانمندسازی خانواده های بی بضاعت بایستی در اولویت کاری کمیته امداد باشد.

همچنین پرویزآژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: نظام اسلامی ما با مردم‌سالاری دینی و توجه به درماندگان از طریق چنین مجموعه‌هایی همیشه توانسته با پشتیبانی آنها در مقابل مستکبران ایستاده و با برخورداری از رای آنها در تحکیم پایه‌های حکومت اسلامی نقش مردم را به نحو احسن نشان دهد.

وی پویایی کمیته امداد را مرهون اعتمادسازی برای خیران در این عرصه دانست و افزود: سوق دادن خانواده‌ها و فرزندان آنان به سمت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات در زمینه خودکفا کردن آنان، توانمندسازی خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت و این امر باعث می‌شود تا خانواده‌ها از وابستگی به حمایت‌های کمیته امداد بی‌نیاز شوند./935/پ202/س
ارسال نظرات