۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۶۸۵
رییس مجلس شورای اسلامی:

اختلافات دینی و طائفه ای استراتژی امریکا برای ایجاد بحران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه آمریکا به جای چاره جویی برای نفرت عمومی مردم جهان از خود، در حال توطئه بر ضد کشورمان است، گفت: ملت ایران با وجود رهبری فرزانه، با وحدت و پرهیز از حواشی، آمریکا و برخی کشورهای غربی را از این طریق بی‌مقصد، پشیمان خواهد کرد.
دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه 18 دی با اشاره به سالروز اجرای قانون ننگین کشف حجاب از سوی رضا خان میر پنج در 17دی سال 1307 اظهار داشت: رضاخان که قبل از به قدرت رسیدن خود را فردی دیندار و پایبند به اصول مذهب معرفی کرده بود، با قلدری و یک دندگی 6ماه پس از فاجعه گوهرشاد این قانون را وضع کرد.

وی افزود: او پس از سفر به ترکیه و دیدار با آتاتورک تصور کرد مشکل عقب افتادگی در نوع لباس است از این رو در ۱۷ دی ماه قانون کشف حجاب زنان ایران را رسما اعلام کرد و مأموران رژیم، هتاکی‌ها و گستاخی‌های فراوانی به زنان مؤمن کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه‌های دینی جامعه ایرانی و اتکاء مردم به نظر مراجع بر بیش از نیم قرن کج‌اندیشی و مبارزه با دین خاندان پهلوی فائق آمد، گفت: در 17دی 1307گوشه ای از نقشه استعمار غرب با اجرای قانون کشف حجاب توسط رضاخان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: زنان مسلمان ایران پس از انقلاب اسلامی با حفظ شئون دینی حضور چشمگیری در جامعه داشتند و از برکت تربیت علمای دین در عرصه‌های مختلف نقشی ممتاز یافتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به قیام مردم قم در 19دی ابراز داشت: غرور حکومت پهلوی صغیر و کج اندیشی آن، با نگارش مقاله‌ای توهین‌آمیز به ساحت مقدس مرجع بزرگ و محبوب ملت ایران حضرت امام خمینی(ره) با غیرت دینی مردم قم مواجه شد.

وی تصریح کرد: مردم قم آغازگر نهضت اسلامی شدند و استانها و شهرهای کشور به تأسی از مردم قم جنبش خود را آغاز کردند و این حضور مرقد حضرت معصومه (س) و حوزه علمیه و ریشه تشیع این استان بود که موجب شد نقشی پیش‌رو در انقلاب برای خود به یادگار گذارد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به رجزخوانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان تاکید کرد: طراحی دشمن فرضی و هدف گذاری تصنعی پس از فضاحت اخراج نظامیان آمریکایی از عراق و سرنگونی دیکتاتورهای وابسته در منطقه و مشکلات اقتصادی داخلی آمریکا که حتی منجر به تقلیل بودجه دفاعی آمریکا شد، برای منحرف کردن افکار داخل و خارج ضرورت داشت.

وی با اشاره به اینکه لازم بود ظاهر ساختگی رهبری کذایی آمریکا بر دنیا دچار ورشکستگی نشود، گفت: اما این عجیب است که مسوولان آمریکایی ریشه این ورشکستگی را که در نفرت جهانی نهفته است، درک نمی‌کنند.

رییس قوه مقننه اظهار داشت: درگیر کردن طوایف دینی در منطقه، استراتژی آمریکا برای برخورد با بحرانی است که در منطقه دامن گیر آنها شده، و در هفته های اخیر در عراق و سوریه شاهد اجرای این سناریوی خائنانه هستیم.

وی با بیان اینکه انفجارهای متعدد در مسیر عزاداران حسینی برای مراسم اربعین، بخشی از سناریو آمریکا است که برخی از کشورهای منطقه‌ نیز در آن دست دارند تصریح کرد: همچنین ماجراجویی در سوریه و انفجارهای متعدد در این کشور از سویی و تحریکات مختلف از طریق برخی کشورهای منطقه از سوی دیگر به همراه اعزام ناظران اتحادیه عرب به سوریه، حکایت از دستپاچگی آمریکا برای مساله سازی دیگری در منطقه دارد.

لاریجانی با ابراز تاسف از اینکه آمریکا به جای چاره جویی برای نفرت عمومی مردم جهان از خود، در حال توطئه بر ضد کشورمان است، گفت: ملت ایران با وجود رهبری فرزانه، با وحدت و پرهیز از حواشی، آمریکا و برخی کشورهای غربی را از این طریق بی‌مقصد، پشیمان خواهد کرد. /پ202/ج
ارسال نظرات