۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۶۹۷

چند خبر کوتاه از حوزه ‌علمیه خواهران ‌تهران و البرز

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه دفاعیه تحقیقات پایانی طلاب حوزه علمیه فاطمیه‌(س) پاکدشت و نشست مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز با مسؤولان این استان عناوین اخبار کوتاه تهران و البرز را شامل می‌شود.
چند خبر کوتاه از حوزه ‌علمیه خواهران ‌تهران و البرز
فرشته ربیعی، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه (س) پاکدشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری هشتمین دوره جلسه دفاعیه تحقیقات پایانی در حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت خبر داد.

وی گفت: تحقیق پایانی مهناز گنج خانی با موضوع ولایت پذیری حضرت فاطمه معصومه(س) با کسب رتبه برتر و تحقیق پایانی خدیجه کاظمی با موضوع محبت واقعی و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی و ملکه اسفندیار با موضوع بررسی عوامل بی حجابی و راه کارهای گسترش حجاب در جامعه اسلامی با راهنمایی استاد فاطمه غلامی دفاع گردید.

ربیعی عنوان کرد : این جلسه دفاعیه با حضور حجت الاسلام لزومی، متولی حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت و زهرا وفایی نژاد، مدیر این حوزه علمیه و با داوری فرزانه نیکو برش، استاد حوزه علمیه و جمعی از طلاب در روز پنج شنبه، 15 دی ماه از ساعت 9 تا 12 صبح در سالن اجتماعات حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار گردید.

وی در ادامه از معرفی طلاب برگزیده حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت در فراخوان مقاله روز جهانی کودک به مناسبت هفته پژوهش خبر داد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه (س) پاکدشت ابراز داشت: مهلت ارسال مقاله تا هفته پژوهش بوده که 14 اثر از مدارس علمیه خواهران استان تهران در فراخوان این حوزه علمیه شرکت نموده که پس از ارزیابی با مساعدت زهرا وفایی نژاد، مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت از تمام مقالات ارسالی با اهدای لوح یاد بود و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه کریمه اهل بیت(ع) به عتبات عالیات

نسرین کاظمی مقدم مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت (ع) گفت: کاروان زیارتی حوزه علمیه کریمه اهل بیت(ع) فردا، دوشنبه، نوزده دیماه از تهران عازم کربلای معلی خواهند شد.

وی با توجه به جلسه توجیهی که در روز پنج شنبه، 15 دیماه برای زائران برگزار شد با اشاره به اهمیت مسائل و شئونات اخلاقی و معنوی این سفر مقدس گفت: برای نزدیک شدن به ساحت اهل بیت (ع) باید مسائل و شئونات اخلاقی و دینی را بیش از پیش رعایت کرده و در طول سفر درمراقبت به سر برد.

کاظمی افزود: سفر کربلا غالبا با سختی هایی ملازم است که با صبوری ، آرامش و درک همسفران می توان سفری با معرفت را تجربه کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه روحانی کاروان حجت الاسلام جوادی نیز حضور داشتند که به نکاتی پیرامون سفر کربلا اشاره کردند.

نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران استان البرز با مسؤولان این استان

حجت الاسلام علی شم آبادی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) کرج اظهار داشت: نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسؤولان شهری در مدرسه علمیه زینبیه (س) کرج برگزار شد.

وی گفت: این جلسه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مشاور استاندار در امور روحانیت، مدیر کل اجتماعی استانداری، نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از قم، موسس حوزه های علمیه خواهران و مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز در حوزه علمیه زینبیه برگزار شد.

حجت الاسلام شم آبادی در ادامه افزود: در این جلسه مسؤولان مربوطه در خصوص نقش مهم حوزه های علمیه خواهران در جامعه و اهمیت جایگاه آن گفت و گو گردند و همچنین مدیران حوزه ها از مشکلاتی که حوزه های علمیه خواهران با آنها روبرو است پرداخته و توجه بیشتر مسؤولان در این مسئله مهم را خواستار شدند.

وی گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت کمی وکیفی و سخت افزاری حوزه های علمیه و توجه به بودجه حوزه ها و همچنین ارتقاء سطح علمی و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران صحبت شد.

حجت الاسلام شم آبادی خاطر نشان کرد: استانداری و مسئولین مربوطه در خصوص بودجه حوزه های علمیه خواهران و همچنین نیاز سنجی استان البرز برای احداث مدارس علمیه و تامین اعتبارات و همکاری با مدیران مدارس علمیه را از اواویت های کاری خود قرار دادند./956/پ202/س
ارسال نظرات