۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۷۰۰
خطیب جمعه خبر عربستان:

خون شیعیان عامل جاودانگی شعائر حسینی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان، فداکاری و از جان گذشتگی شیعیان را عامل جاودانگی شعائر حسینی توصیف کرد.
سيد هاشم السلمان خطيب جمعه خبر عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم السلمان، خطیب جمعه شهر خبر عربستان در مسجد آل الرسول (ص) این شهر با اشاره به اهمیت شعائر حسینی گفت: شعائر حسینی توانست به مبانی وفاداری به اهل بیت (ع) عمق بخشیده و به حضور شیعیان با وجود فشار و تبعیض های شدید، ادامه دهد.

وی افزود: شعائر حسینی جنبش مردمی است که عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت بوسیله آن زنده اند. از جان گذشتگی و همبستگی عمومی با شعائر حسینی سبب شده است تا همه دسیسه های برای ریشه کن کردن این امر ناکام مانده و هیچ تلاشی نتواند یاد و حسین (ع) را از یاد مردم دور سازد.

حجت الاسلام السلمان تصریح کرد: شعائر حسینی مرز و حدود مشخصی ندارد و در همه حسینیه ها، مساجد، منازل، مراکز اسلامی و حتی در مزرعه و زندان نیز برگزار می شود و در طول تاریخ جاویدان مانده و جاویدان خواهد ماند.

خطیب جمعه شهر خبر با اشاره به دشمنی شدید دیکتاتوری صدام با این شعائر اظهار داشت: حکومت بعثی سابق عراق با همه قدرت و استبدادی که داشت نتوانست در برابر شعائر حسینی ایستادگی کند و ده ها سال تلاش برای ریشه کن کردن عزاداری حسینی بیهوده ماند.

وی انفجار تروریستی علیه زائران و عزاداران اربعین حسینی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: مسلمانان شیعه از قرن هاست که جان خود را در راه عزاداری حسینی تقدیم می کنند و واقعیت های کنونی نیز بر این ادعا صحه می گذارد. تهدید، انفجار و کشتار جوامع شیعه را فراگرفته است، اما عاشقان امام حسین (ع) همچنان ثابت قدم مانده و با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده اند.

گفتنی است در انفجارهای تروریستی که پنجشنبه هفته گذشته در شهرهای مختلف عراق رخ داد 68 تن از عزاداران حسینی شهید و بیش از 173 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات