۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۷۱۰

‌5 هزار جلد کتاب دینی در مساجد مازندران توزیع شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران از توزیع پنج هزار جلد کتاب دینی بین 90 مسجد استان در ماه صفر خبر داد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع ائمه جماعات مساجد استان از توزیع پنج هزار جلد کتاب دینی بین 90 مسجد استان در ماه صفر خبر داد.

وی افزود: تفسیر، تاریخ، حدیث، اخلاق، ادبیات دینی، و کتاب‌های داستانی از جمله موضوعات مهم این کتاب‌ها بوده است.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که اکثر کتب مورد استفاده در ایام تحصیل در راستای کتب آموزشی و درسی است، تصریح کرد: در زمینه فرهنگ مطالعه به ویژه کتب مذهبی در جامعه نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی وسیعی است.

وی با اشاره به این که یکی از راه‌های گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی آسان بودن آن است، افزود: مؤسسات و مراکز فرهنگی باید در این زمینه کتاب‌هایی رابرای اقشار مختلف تهیه و در دسترس آنان قرار دهند و با برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی افراد را به سمت و سوی مطالعه کتاب دینی سوق دهند.

مسؤول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جای کتابخانه در بیشتر خانه‌ها خالی است، اظهار داشت: خانواده‌ها نباید به هزینه‌های کتب به دید هزینه اضافی نگاه کنند، بلکه باید باور داشته باشند که یکی از هزینه‌های ضروری و ویژه در کالای سرمایه ای محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود، گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.

وی از شناسایی بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف مازندران خبر داد و بیان داشت:  ارائه محصولات فرهنگی، ایجاد کتابخانه‌های حوزه دین، ایجاد شبکه‌ها اینترنتی دینی در مساجد و برگزاری دوره‌های متنوع دیگر با بهره‌گیری از نیروهای متعهد و کارشناس دینی در تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی مؤثر است.

مسؤول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش مساجد در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و نیز خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد زمینه‌ساز جذب جوانان و همچنین تعمیق باورهای دینی در آنها خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که متأسفانه بسیاری از مساجد از امکانات فرهنگی مناسب محروم هستند، ادامه داد: اگر به دنبال جذب نسل جوان در مساجد هستیم باید امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مساجد توسعه دهیم.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان نظام اسلامی با هجمه‌های گسترده فرهنگی به دنبال تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان ما هستند، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان و خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان است./950/پ203/س
ارسال نظرات