۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۷۲۳
امام جمعه شوشتر:

غرب برای دستیابی به ایران بی حجابی را فرهنگ می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، یکی از دلایل مهم رواج بی حجابی در ایران را اقدام های رضاخان دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی برای این که بتواند بر فکر و عقیده مردم ایران دسترسی پیدا کند و پس از آن از سرمایه های ملی ایران استفاده کند، دستور کشف حجاب در ایران را به رضاخان داد.
حجت الاسلام شکرالله سليماني امام جمعه بهبهان
حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به  سالروز کشف حجاب رضاخانی در ایران، اظهار داشت: رضا خان در ابتدای حضورش در سمت پادشاهی در ایران ابتدا کشف حجاب و سپس برگزاری مجالس امام حسین را ممنوع کرد و برخورد وی با روحانیت به اوج رسید تا جایی که دیگر روحانی نمی‌توانست در روز در خیابان حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها همگی دیکته شده استکبار جهانی به ویژه انگلیس بوده است، بیان داشت: استکبار جهانی برای این که بتواند بر فکر و عقیده مردم ایران دسترسی پیدا کند و پس از آن از سرمایه های ملی ایران استفاده کند، دستور کشف حجاب در ایران را به رضاخان داده و پس از آن هیچ زنی حق حضور در خیابان ها و اماکن عمومی با لباس و پوشش اسلامی را نداشت.

امام جمعه شوشتر با تأکید بر اینکه برخورد رضاخان با مجالس امام حسین(ع) بسیار شدید بود، گفت: رضاخان برای مقابله با مجالس امام حسین (ع) بسیار مصمم بود به طوری که این مجالس به زیرزمین‌های خانه‌ها رفت و کسی نمی‌توانست در این باره اقدامی کند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب برای دشمن مانع است؛ چرا که جامعه اسلامی دارای حجاب و عفاف کمتر به فساد کشیده می‌شود؛ از این رو دشمن در این باره مانعی بزرگ احساس می‌کند و برای مقابله با آن تلاش خواهد کرد و این مسأله سبب شد تا کشف حجاب در دستور کار رضاخان قرار بگیرد. دشمن در شرایط کنونی نیز با اقدامات نرم در راستای کشف حجاب در حال تلاش است و باید در این باره هوشیارانه عمل کرد.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: همه مردم باید در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و در این باره باید گوش به فرمان فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشند./9465/ت303/ص
ارسال نظرات