۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۷۲۸

افزایش توان موشکی حزب الله و حماس تا پنج سال آینده

خبرگزاری رسا ـ بنابر ارزیابی های جدید ارتش رژیم صهیونیستی، توان موشکی حزب الله لبنان و جنبش حماس تا سال 2017 از لحاظ کمی و کیفی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
موشک
به گزارش خبرگزاری رسا، بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست، ارزیابی های جدید ارتش رژیم صهیونیستی از توان موشکی حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی حماس نشان می دهد که این دو جنبش تا سال 2017 به موشک های بیشتر و برخوردار از دقت بالاتری مجهز خواهند شد که به آنها توانایی ضربه زدن به اهداف مورد نظرشان را خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی جدید خود ادعا کرد که حزب الله لبنان و جنبش حماس زرادخانه موشکی خود را از لحاظ کمی و کیفی افزایش خواهند داد به طوری که این دو جنبش در سال 2017، هزار و 600 فروند موشک دوربرد با دقت بسیار بالا و 800 موشک میان برد با دقت بسیار زیاد در اختیار خواهند داشت که قادر خواهند بود، اهداف مورد نظر خود را هدف قرار دهند.

بنابر این ارزیابی، شهر حیفا و مناطق اطراف آن در جنگ آتی [با مقاومت فلسطین و لبنان] هدف هزار و 200 فروند موشک کوتاه برد و تل آویو و منطقه «گوش دان» هدف پرتاب 3 هزار موشک میان برد و بقیه مناطق فلسطین اشغالی در معرض 600 موشک دوربرد قرار خواهد گرفت.

این روزنامه صهیونیستی همچنین اظهارات متان فلنائی، وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را در دفترش در ساختمان پانزده طبقه وزارت دفاع نقل کرد که به مهمانان خود گفته بود: این ساختمان در هر جنگی در آینده پا بر جا نخواهد ماند.

ایال آیزنبرگ، یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی در این خصوص، گفت: در جنگ دوم لبنان در سال 2006، چهل و سه غیرنظامی صهیونیستی کشته شدند و این یعنی اینکه در برابر هر 100 موشک، یک صهیونیست غیر نظامی کشته شده که ما قصد داریم این رقم را کاهش دهیم تا در مقابل هر هزار موشک یک نفر کشته شود.

این فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز اینکه تنها راه کاهش تاثیر جنگ آینده بر اقتصاد این رژیم تقسیم آن به 290 بخش مختلف و ایجاد سیستم هشداردهنده متناسب با این مناطق است، افزد: مشکل این است که صدای آژیری که به عنوان مثال در یکی از محله های بیت المقدس شنیده می شود در محله مجاور آن نیز به گوش می رسد و از همین رو، فرماندهی جبهه داخلی در حال همکاری با شرکت های تلفن و وزارت ارتباطات برای ارسال پیام به مردم از طریق ایمیل و تلفن همراه است./981/ب902/گ
ارسال نظرات