۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۷۷۶
مسؤول تبلیغات اسلامی میاندوآب:

جامعه کنونی نیازمند الگوهای دینی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تبلیغات اسلامی میاندوآب، با بیان اینکه امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به الگو های دینی و اسلامی است، گفت: ارائه و تبیین الگوهای برجسته اسلامی در جامعه امروزی راهکار توسعه فرهنگ دینی است.
اخلاق اسلامي/1
حجت الاسلام علی اعتمادی، مسوول تبلیغات اسلامی میاندوآب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بااشاره به ضررورت فرهنگ سازی بر پایه اصول برخواسته از مکتب اسلام، تصریح کرد: امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به الگو های دینی و اسلامی است.

وی همچنین به نقش تاثیرگذار رسانه های جمعی در اجرایی شدن مطالبات رهبر معظم انقلاب و فرهنگ سازی بومی و دینی اشاره کرد و یادآور شد: غفلت از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و امام خمینی(ره) به عنوان تئوریسین های اصلی انقلاب می تواند منجر به اشاعه فرهنگ غیراصیل و غیر دینی در جامعه شود.

حجت الاسلام اعتمادی اظهار کرد: در مقابل نبود توجه به شاخصه های اصیل دینی و الگوهای راستین اسلامی و مذهبی، برجسته کردن الگوهای غیر مذهبی و نادیده گرفتن ظرفیتها و پتانسیل های جامعه روحانیون از جمله مواردی است که بستر را برای جولان تفکرات منحرف در بین نسل جوان میها می سازد.

این مسوول خاطر نشان کرد: امروزه مخالفان اسلام با خود فراموشی و عدم باور در مسائل اجتماعی، دینی، فرهنگی و باورهای اعتقادی، تحلیل های غلط، تحریف معارف، التقاط و مخلوط کردن حق و باطل، ابهام در پیام رسانی صحیح و راستین و همچنین با دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی در صدد تغییر نگرش جوانان از طریق رسانه های خارجی هستند.

حجت الاسلام اعتمادی در خصوص روش های جذب هر چه بیشتر جوانان به دین مبین اسلام اظهارکرد: هیچ تحلیلگر منصفی وجود ندارد که جایگاه تاریخی و تعیین کننده روحانیت را در راستای احیای فرهنگ و تبیین هویت فرهنگی ملت مسلمان، علی الخصوص جوانان مورد تائید قرار نداده باشد.

وی ادامه داد: این فهم خود تکیه برتحولات شگرف فرهنگی دارد که در باور و آرمان این ملت به وقوع پیوسته است؛ چنانکه بعد از پیروزی انقلاب، روحانیت در ابعاد مختلف فرهنگی با توجه به عرصه برتر و وسیع تری که از طریق شبکه های گسترده و اختیارات فراگیر دولتی پس از انقلاب به دست آمده خدمات شایانی عرضه کرده است.

حجت الاسلام اعتمادی دفاع اصیل، مرزبانی صحیح و اصولی از فرهنگ مستقل دینی و گسترش آن را از مهمترین روش های جذب جوانان به دین اسلام دانست و افزود: روحانیت شیعه در طول تاریخ، همواره به حراست از منابع و متون دینی پرداخته است، در این زمان که فرهنگ فاسد غرب از قلّه کشورهای ابر قدرت برجهان اسلام چون سیلی مخرب گسیل یافته روحانیت مقتدر در جایگاه دفاعی خود قرار گرفته و به عنوان یک متکلم دینی، سعی در دفاع از ارزش های دینی و نیز گسترش آن در مقابل اندیشه های نفوذی غرب دارند.

مسوول تبلیغات اسلامی میاندوآب، مبارزه با خرافات، تحریف در متن جامعه دینی را از شاخص ترین وظایف ر وحانیون در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: یکی از وظایف روحانیت در طول تاریخ مبارزه با خرافات و کج اندیشی های حاصله در دین و بالاخره انحرافات در موضوعات مذهبی است و بهترین راه جذب حداکثری زدودن پیرایه های خرافی و ارائه الگوهای اصیل از باورهای دینی است./936/ت302/ص
ارسال نظرات