۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۷۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

برخورد با هنجارشکنان دینی جنبه سلبی نیز داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با افرادی که اقدام به هنجار‌شکنی و حرمت‌شکنی در امور دینی و مذهبی می کنند چاره ای جز برخورد سلبی وجود ندارد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت آیت الله مجتهدشبستری برگزار شد، اظهار داشت: تمام کارها باید رنگ خدایی داشته باشند و هرکاری که انسان انجام می دهد در صورت خدایی بودن ارزش و منزلت خواهد داشت.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به برنامه های فرهنگی و تبلیغی این اداره کل در ماه های محرم و صفر تصریح کرد: پیامبران خدا در ابلاغ فرمان الهی و دعوت مردم به راه راست هیچ‌گونه اجباری را بر آنان تحمیل نکرده‌اند؛ اما پس از پذیرش دعوت اسلام هیچ حدود و صغوری نباید شکسته شود.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ تذکر لسانی طی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ادامه داد: دستگاه های انتظامی در آخرین مرحله ورود به معضلات فرهنگی قرار دارند و در این بین باید با شناسایی افراد دستگاه های هنجار‌شکن اعمال قانون را به نحو احسن انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عملکرد ایجابی را ضرورت اجتناب ناپذیر فعالیت های فرهنگی دانست و با تاکید بر این‌که رفتار ضد فرهنگی برخی باعث تخریب چهره نظام می شود، افزود: برخورد با این‌گونه موارد باید بدون تعارف صورت گیرد و نیروی انتظامی پس از دریافت گزارش تخلف اقدام سریع داشته باشد.

حجت الاسلام عظیمی همچنین با اشاره در ادامه با بیان این‌که سیاستگذاری ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در درجه اول کار ایجابی است و در این زمینه راهکارهای فرهنگی اولویت کاری ما است، گفت: اقداماتی در خصوص خرافه زدایی از مجالس بانوان صورت گرفته که از آن جمله می توان به ساماندهی مبلغات استان اشاره کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: با افرادی که اقدام به هنجار شکنی و حرمت شکنی در امور دینی و مذهبی می کنند چاره ای جز برخورد سلبی وجود ندارد، این اداره کل آماده اعزام مبلغ های خانم به جلسات بانوان است که در صورت تماس با اداره مبلغ، بانوی مبلغ و حوزوی به محل جلسات اعزام می شود.

وی در پایان به تشریح اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی ماه های محرم و صفر پرداخت و برگزاری گردهمایی هیئات حسینی تبریز و اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی را از مهمترین این برنامه یاد کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات