۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۷۹۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

شایستگی مهم‌ترین معیار انتخاب اصلح است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مسأله انتخابات گفت: باید برای انتخاب افراد معیار شایستگی داشته باشیم تا بتوانیم انتخابی اصلح انجام دهیم.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: اگر کسی مسؤولیت امر به معروف را از شانه خود خارج و به شانه دیگر قرار دهد و به عهده مردم بگذارد این عمل اعلام جنگ با خدا است.

وی با بیان این که آحاد جامعه اسلامی نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند، افزود: نباید اجرای این فریضه دینی را بر عهده یک سازمان و یا شخص خاصی بگذاریم.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود شناخت امر به معروف و نهی از منکر را بسیار ضرروی دانست و خاطرنشان کرد: معروف آن چیزی است که عقل و شرع آن را به عنوان امر نیک بشناسد و منکر چیزی است که عقل و شرع آن را چیز زشت بشمارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید بر این که امروز ما وظیفه داریم معروف ها را به مردم بشناسانیم، تصریح کرد: زمانی که در شبکه های ماهواره ای به نقل از یک مرجع و عالم نقل می‌کنند که اگر قمه زدن ضرر جانی وارد نکند اشکالی ندارد بیان این نظریه‌ها اشکال دارد و اگر همه ائمه جمعه قبح قمه زنی را در منابر و تریبون‌های نماز جمعه بگویند فایده ای ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسائله قمه زدن تنها ضرر نفسی نیست، ضرر کیانی و جایگاهی تشیع و اسلام هم هست، گفت: ما باید این معروف را باید با همه ابعادش برای مردم بیان کنیم تا برخی سخنان نسنجیده سبب خدشه دار شدن جایگاه شیعه در جهان نشود.

وی با بیان این که متأسفانه همین اظهار نظرات نادرست سبب خشن جلوه دادن چهره مسلمانان به ویژه شیعیان در دنیا می شود، ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا چهره ای مناسب از اسلام در دنیا تبلیغ شود.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با اشاره به مسأله انتخابات گفت: باید برای انتخاب افراد معیار شایستگی داشته باشیم تا بتوانیم انتخابی اصلح انجام دهیم.

وی با تأکید بر این که باید تلاش شود تا زمینه جذب حداکثری در جامعه دنبال شود، ادامه داد: نباید به گونه ای رفتار شود تا به راحتی افراد از صحنه خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که همه ما باید تابع شرع مقدس باشیم و شرع و عقل را نیز در سایه ولایت می فهمیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هر چه دستور دهند ما مطیع هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در این کشور تفسیر به رأی دارند که مورد قبول نیست، گفت: همه مسؤولان باید تلاش کنند تا زمینه یک انتخابات پر شور در کشور به وجود آید./950/پ202/س
ارسال نظرات