۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۷۹۹
آیت الله طبرسی:

قیام نوزده دی مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت قیام مردم قم در 19 دی سال 56، آن قیام خودجوش و مردمی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ایران در چنین روزی زده شد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با روساء و استادان مرکز تربیت معلم ساری، با مهم ارزیابی کردن مقوله تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی، گفت: مسأله علم و دانش همواره مورد تأکید ائمه معصومین (ع) قرار گرفته است.

وی، تعلم و تربیت را منشأ پرورش فکر و اندیشه در نسل جوان جامعه دانست و با بیان این که اندیشه های متعالی زمینه پیشرفت جامعه را فراهم می کند، افزود: اگر امروز شاهد یک جامعه آرمانی در نظام اسلامی هستیم به دلیل اندیشه های والا است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یک انسان نیازمند تعلیم و تربیت است، ادامه داد: یادگیری علم و دانش یکی ازنیازهای مهم و اولیه انسان است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که اگر هر انسانی از همان دوران کودکی از تربیت صحیح برخوردار شود از هر گونه ناهنجاری های اخلاقی  مصون خواهد ماند، خاطرنشان کرد: این مسأله نقش وزارت آموزش و پرورش را در کشور نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تعلیم و تربیت را یکی از وظایف انبیاء و اولیای الهی دانست و با بیان این که معلمان رسالت سنگینی در ادامه مسیر امامان معصوم بر عهده دارند، تصریح کرد: امروز یک معلم وظیفه دارد با خلوص نیت به رسالت اصلی خود بپردازد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دشمنان نظام اسلامی بیش از سه دهه است که همه تلاش خود را در جهت تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه به کار گرفته اند، گفت: هجمه های گسترده غرب علیه نسل جوان کشورمان رسالت معلمان واساتید را سنگین تر کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ترویج اخلاق و معنویت باید به طور ویژه در دستور کار معلمان قرار گیرد، ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد کمرنگ شدن این مقوله در مدارس و دانشگاه ها هستیم که باید تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت قیام مردم قم در 19 دی سال 56، آن قیام خودجوش و مردمی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ایران در چنین روزی زده شد.

امام جمعه ساری با بیان این که در آن دوران عده ای مزدور به ساحت مقدس روحانیت جسارت کردند، ادامه داد: آن جسارت بزرگ سبب جریحه دار شدن قلوب مردم قم شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات