۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۸۴۶
آیت الله شبستری:

مسؤولان از تنگ‌نظری اقتصادی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری خواستار کنترل بازار و بهبود وضعیت صنایع داخلی شد و تصریح کرد: مسؤولان باید به جای تنگ نظری و رقابت با بخش خصوصی حامی و پشتیبان فعالیت های آنها در جهت توسعه کشور باشند.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از اعضای جامعه کارگری استان با تاکید بر جلوگیری از واردات بی رویه برای توسعه اقتصاد داخلی اظهار داشت: واردات کالاهای ضروری مردم باید کنترل شده باشد، واردات بی‌رویه موجب بروز اشکالاتی در تولید داخلی خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه واردات بی ‌رویه انواع کالا به ویژه کالاهای نامرغوب چینی بازار داخلی را با رکود کرده است، واردات باید حساب شده باشد و براساس نیازها صورت گیرد، چراکه با تداوم وضعیت فعلی باید بساط تولید داخلی را جمع کنیم.

آیت الله شبستری خواستار کنترل بازار و بهبود وضعیت صنایع داخلی شد و تصریح کرد: مسؤولان باید به جای تنگ نظری و رقابت با بخش خصوصی حامی و پشتیبان فعالیت های آنها در جهت توسعه کشور باشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: تولید بیشتر و توسعه صادرات غیرنفتی موتور محرک اقتصاد کشور است، صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی باید جهادگونه وارد میدان شوند و کشور را از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت در برابر تهدیدهای دشمن خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توسعه صادرات غیرنفتی را عامل استقلال و عزت کشور دانست و گفت: تولید و اشتغالزایی یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود و دولت نیز باید از راه‌های مختلف صادرات غیرنفتی را تقویت و حمایت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعطای یارانه های نقدی، مفید به حال اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بوده است، گفت: عدم نظارت و کنترل بازار، موجب افزایش قیمت ها و نارضایتی مردم شده است، دولت بایستی همزمان با اعطای یارانه ها، فکری به کنترل بازار نیز داشته باشد تا دلالی و برخی شغل های کاذب گرانی های را به بار نیاورد.

امام جمعه تبریز همچنین زمینه سازی برای امنیت اقتصادی سرمایه گذار در کشور را عامل مهمی در اشتغال زایی دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار در صورتی آماده حضور در کشور و سرمایه‌گذاری خواهد شد که از سوددهی فعالیت اقتصادی خود اطمینان حاصل کند، مسؤولان باید زمینه اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای توسعه اقتصاد کشور فراهم آورند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی ایران اظهار داشت: در سی سال پس از انقلاب با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه صنعت صورت گرفته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تحقق جهاد اقتصادی و تلاش اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: از دیدگاه مبانی اسلام کار و تلاش جایگاه ارزنده دارد و فعالیت اقتصادی مشروع از جمله عبادات برجسته شمرده می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات