۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۸۵۶
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات:

مبلغان مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مبلغان خواست تا مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرده و از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی خودداری کنند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی، امروز بیستم دی در همایش علمی کاربردی تبلیغ که ویژه مبلغان دهه آخر صفر در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد بر استفاده صحیح از ظرفیت‌های مناسب دهه آخر صفر برای تبلیغ معارف دین از سوی حوزویان تأکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور حداکثری و مشارکت جدی مردم در پای صندوق‌های رأی را با توجه به دسیسه‌های دشمنان که تلاش می‌کنند حضور مردم به کمتر از پنجاه درصد برسد، ضروری دانست و از مبلغان معارف دین خواست تا مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
 
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند، هشدار داد: مبلغان وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشوند و تنها ملاک‌ها و شاخصه‌ها را تبیین و کاندیدای مطرح را براساس دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری معرفی کنند که تبعات ورود به دسته‌های سیاسی باقی می‌ماند.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اعزام مبلغ دهه آخر صفر به نقاط مختلف کشور از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از مبلغان خواست که با حضور فعال تبلیغی، گام‌های بلندی در راستای ترویج معارف اسلامی بردارند و با توجه به این‌که دهه آخر صفر با شب اربعین رقم می‌خورد از شب اربعین تا پایان صفر در محل تبلیغ حضور داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام موسوی همچنین تصریح کرد: مبلغان با استفاده از روایات اهل بیت‌(ع) و آیات قرآن کریم به ترویج معارف ناب اسلام بپردازند و برای ترویج برنامه‌های ارشادی و فرهنگی در مراسم عزاداری و معرفی اهل بیت‌(ع) و پیامبر اکرم‌(ص) به عنوان الگو در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.

وی با بیان این‌که مجالس عزاداری سیدالشهدا‌(ع) نیاز به حضور جدی و نظارت مبلغان دین دارد تا برنامه‌های آن مدنظر دین و ولی امر انجام شود، از مبلغان خواست تا عزاداری را آن‌گونه که سفارش شده است برای مردم تبیین کنند و با پرهیز از هرگونه پیرایه‌ و خرافات، جلوی انحراف و بدعت در دین را بگیرند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی بر انجام تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان دین تأکید کرد و افزود: مبلغان با تبلیغ چهره به چهره فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را که متأسفانه در جامعه فراموش شده است، ترویج کنند و با مشاوره و راهنمایی خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف، در برابر تهاجم بی‌امان فرهنگی بایستند.
 
وی با بیان این‌که برپایی نماز جماعت، مراسم دعا و زیارت اهل بیت‌(ع) اساس کار مبلغان است، خواستار توجه به مساجد و نماز اول وقت شد و ابراز داشت: مبلغان معارف دین مسجدمحوری را در عزاداری‌ها ترویج کنند و عزاداران حسینی را متوجه سازند که پیام امام حسین‌(ع) در ظهر عاشورا، برپایی نماز اول وقت بود. /920/پ202/ص
ارسال نظرات