۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۸۷۸

کاروان پیاده حرم حسینی وارد نجف اشرف شد

خبرگزاری رسا ـ کاروان پیاده زیارتی از حرم امام راحل تا حرم امام حسین(ع) امروز وارد صحن مرقد مطهر مولای متقیان علی(ع) در نجف اشرف شد.
کاروان پياده
احمد تیزچنگ، مسؤول کاروان پیاده زیارتی از حرم امام راحل تا حرم امام حسین(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کاروان تبریزی پیاده زیارتی از حرم تا حرم پس طی مسیر 900 کیلومتری وارد شهر مقدس نجف اشرف و مرقد مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) شد.

وی با بیان این‌که کاروان پیاده آذربایجان شرقی حرکت خود را روز عاشورا و از حرم امام راحل آغاز کرده است، ادامه داد: کاروان پیاده از حرم تا حرم تا روز پنج شنبه در شهر نجف توقفی دو روزه داشته و سپس به سمت بارگاه ملککوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا حرکت می کند تا همزمان با روز اربعین در بین الحرمین به عزاداری و سوگواری بپردازد.

تیزچنگ با اشاره به این‌که کاروان حرم تا حرم، مسافت 918 کیلومتری را در چهل روز پیاده روی طی می کند، خاطر‌نشان کرد: کم سن ترین عضو این کاروان 23 سال و مسن ترین آن 67 سال سن دارد که به عشق امام حسین (ع) نیت کرده اند تا با پای پیاده خدمت سرور وسالار شهیدان کربلا برسند.

مسؤول کاروان پیاده از حرم تا حرم تبریز، با بیان اینکه اعضای این کاروان را اقشار مختلف از جمله تعدادی از طلاب و روحانیان تشکیل می دهد، گفت: این کاروان پیاده در طول مسیر برنامه‌های قرآنی و فرهنگی از قبیل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور در مدارس شهرها و روستاها برای کودکان و جوانان برگزار کرده که از بعد تبلیغی و پیام‌رسانی حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که اعضای این کاروان را عمدتاً رزمندگان دوران دفاع مقدس، پدران و یادگاران شهدا، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، دانشجویان و طلاب تشکیل می دهند، ادامه داد: کاروان از حرم تا حرم همزمان با اربعین حسینی در بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) حضور خواهد داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات