۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۸۸۲
رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی خوزستان:

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ابزار کارآمد مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مخبر دزفولی راه اندازی کرسی های آزاداندیشی را یکی از ابزارهای کارآمد مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و اظهار داشت: راه اندازی کرسی های آزاداندیشی دینی برطرف کننده بسیاری از شبهات جوانان می شود که باید بر اجرا کردن هر چه بهتر آن تلاش کرد.
کرسي آزاد انديشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، علیرضا مخبر دزفولی، رییس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان، در چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه های استان، اظهار داشت: امسال با توجه به جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و الگوگیری کشورهای به پا خاسته از انقلاب اسلامی ایران باید دهه فجر را به عنوان دهه فجر امت واحده اسلامی با دیدی فراملی و الگوساز بزرگ شماریم.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی، خواستار تشکیل ستادهای بزرگداشت این دهه مبارک در دانشگاه های استان شد و بیان داشت: در برنامه های امسال آثار الگوپذیری دهه فجر مورد توجه قرار گیرد و برای نسل جوان دانشگاهی تبیین شود.

این مقام مسؤول، ترویج فرهنگ عفاف را از وظایف همه دستگاه های فرهنگی دانست و تصریح کرد: با اشاره به تهیه بسته جامع عفاف و حجاب که شامل انواع فعالیت های ترویجی بر اساس شرایط دانشگاه است، از مسؤولان و معاونان فرهنگی دانشگاه های استان در خواست می کنیم تا در تکمیل و اجرای آن همدل و همراه شوند.

وی پرداختن به کرسی های آزاداندیشی دینی را برطرف کننده بسیاری از شبهات جوانان دانست و اظهار داشت: راه اندازی کرسی های آزاداندیشی یکی از ابزارهای کارآمد مقابله با جنگ نرم است که باید بر اجرا کردن هر چه بهتر آن تلاش کرد.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، تبادل نظر، همفکری و انسجام دلسوزان نظام را لازمه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن دانست و با اشاره به فعالیت های این مرکز، اظهار داشت: صدا و سیمای استان در مقابله با هجمه سنگین رسانه ای به حوزه فکری و فرهنگی ایران اسلامی برای همکاری بیشتر و مؤثرتر با نخبگان فرهنگی دانشگاه در برنامه سازی آمادگی دارد.

عمران حیدری، ابعاد جنگ خاموش دشمن را بسیار وسیع و گسترده دانست و افزود: استفاده از ابزارهای تکنولوژی، رسانه های صوتی و تصویری و مجازی، بازی های رایانه ای برای شبهه افکنی در ذهن جوانان در خصوص محکمات نظام اسلامی، شکستن حریم ها، وارونه کردن ارزش های اجتماعی، نمود چهره ای زشت و خشن از اسلام بخشی از تهاجم دشمن به حوزه فرهنگی است.

وی با ذکر مصادیق و مستندات رسانه ای هجوم همه جانبه دشمن را تبیین کرد و تشکیل اطاق های فکر صدا و سیمای خوزستان با دانشگاه های استان، تبادل نظر با نخبگان فرهنگی استان و استفاده از مشاوران دانشگاهی برای برنامه سازان را از اقدامات این مرکز برای اثرگذاری بهتر بر مخاطبان برشمرد و از همکاری دانشگاه با صدا و سیما تشکر کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه دکتر امین، معاون فرهنگی دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به آثار مشهود تهاجم فرهنگی دشمن، اذعان داشت: همه ما به وجود این تهاجم بی‌رحمانه و آثار و عوارض آن باور داریم و اکنون زمان آن است که به راهکارهای مقابله با این تهاجم بپردازیم و در این شورا برنامه های کوتاه مدت و طولانی مدت اجرائی را تدوین کرده و به مرحله دفاع عملی و اجرایی در مقابل این تهاجم همت گماریم./9465/پ202/ص
ارسال نظرات