۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۹۶۷
مدیرکل اوقاف ‌آذربایجان شرقی:

جایگاه ارزشی موقوفات همانند فدک اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر احیای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: موقوفات بایستی به عنوان فدک اهل بیت(ع) شناخته شوند.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در افتتاح دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در ایلخچی اظهار داشت: بازگرداندن موقوفات از دست رفته و یا تصرف شده از سوی موقوفه خواران، اصلی ترین اولویت این اداره کل است.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل نزدیک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در احیای موقوفات استان افزود: اگر موقوفات به معنای حقیقی کلمه احیا شوند، دیگر نیازی به جذب بودجه از دولت نخواهیم داشت و بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه با عمل به نیات واقفان محقق خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که بایستی اوقاف به عنوان فدک اهل بیت(ع) شناخته شوند، تصریح کرد: برای احیای مکتب قرآن و اهل بیت و همچنین احیالی فرایض و شعائر دینی راهی جز احیای موقوفات وجود ندارد، امروز نیازمند مقابله جدی با هرگونه موقوفه خواری در سراسر استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در ایلخچی، به عنوان چهارمین دفتر نمایندگی در استان و اولین در مجموعه بخش های استان در زمینی به مساحت 220 متر مربع افتتاح می شود، گفت: این دفتر در کنار فعالیت های اداری به امور قرآنی نیز خواهد پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در تبدیل اماکن مذهبی و امامزاده‌ها به مکان‌های فرهنگی و تبلیغی، اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی زیرساخت‌های لازم را در این باب مهیا می‌کند.

حجت الاسلام حسینی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل اوقاف را توسعه فضای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برشمرد و عنوان داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه مرمت، بهسازی و توسعه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه ضرورت نهادینه شدن فرهنگ وقف را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وقف نیاز مادی، عاطفی و معنوی جامعه را به طور مستمر تامین می‌کند./935/پ202/س
ارسال نظرات