۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۰۵۲

افتتاح دومین نمایشگاه بزرگ عکس عاشورا در اهواز

خبرگزاری رسا ـ دومین نمایشگاه بزرگ عکس عاشورا در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ عاشورای در بین اقشار مختلف مردم، در اهواز گشایش یافت.
افتتاح دومین نمایشگاه بزرگ عکس عاشورا در اهواز
به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نمایشگاه بزرگ عکس عاشورا در آستانه اربعین حسینی روز گذشته در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح شد.

براساس این گزارش در آیین گشایش دومین نمایشگاه عکس عاشورا «سفینه النجاه» حجت‌الاسلام سیدلطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهارداشت: از تمامی هنرمندان و شرکت کنندگان عزیز که نه تنها علایق درونی بلکه باورها و عقاید دینی را منتشر می کنند، تشکر می کنم و این مژده را می دهم که طی مصوبات اخیر توافق گردید که مبلغ 400 میلیون تومان از آثار هنری ملی و بین المللی جهت تجهیز موزه های اهواز و آبادان خریداری شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان در حوزه های تجسمی حق اهل بیت(ع)، محرم و عاشورا را ادا کنند، ابراز داشت: بسیار خوشحال هستم که مجموعه هنرهای تجسمی در همه بخش ها، سبک ها و رشته ها به روز و پویاست و به همه مناسبت ها برای علاقه مندان، همکاران و هنرمندان خوش ذوق خوزستانی آثار ارزشمندی عرضه می کنند.

وی با تقدیر از هنرمندانی که نه تنها علاقه،انگیزه و ارزش های درونی خودشان را در رشته هنری و مباحث خیالی و ذهنی می گذرانند بلکه باورها، ارزش های دینی را در این بخش سهمی از فکر و ذهن شان اختصاص می دهند، افزود: زکات علم، انتشار و نشر آن است، هنرمندان ما با هنر خود در نشر معارف دین، بیان باورها و اعتقادات، اخلاص و ایمان به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) فعالیت می کنند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد خوزستان با بیان اینکه دل هنرمند بسیار پاک و ارزشمند است، تصریح کرد: دل هنرمند مملو از عشق، اخلاص و ایمان به اسلام، اهل بیت(ع)، ایران و تمدن ایران اسلامی است و آثار و نوشته های هنرمندان و خلق فعالیت های هنری در ارزش ها، باورها و تبیین اعتقادات اسلامی بیانگر همین اعتقادات است.

وی با اشاره به اختصاص اعتباری در خصوص خرید آثار ملی و بین المللی از هنرمندان بومی، اظهارداشت: چهار میلیارد ریال به حوزه هنرهای معاصر اهواز و آبادان جهت آثار ملی و بین المللی و معادل یک میلیارد ریال در حوزه هنرهای تجسمی از هنرمندان جهت خریداری آثار هنرمندان بومی اختصاص یافته است، از این رو باید با انتشار فراخوان ها در همه بخش ها، هیئت داوری قوی برای بررسی آثار تعیین شود تا هنرمندان آثار خود ارائه دهند./9458/د102/ص
ارسال نظرات