۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۰۵۷

همایش بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) همایش «بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی در ارومیه با حضور بانوان از اقشار مختلف جامعه برگزار شد.
حضرت زينب حرم حضرت زينب(س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) همایش «بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی» با حضور بانوان از اقشار مختلف جامعه امروز در ارومیه برگزار شد.

مریم دهقان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در این همایش با تاکید بر نقش و جایگاه بانوان در زمینه سازی تعمیق باورهای دینی به عنوان یک اصل پذیرفته شده در خانواده و جامعه تصریح کرد: زنان امروز جامعه اسلامی باید با توسل به بصیرت زینبی ادامه دهنده مسیر و آرمانهای پویایی شهدا و امام راحل باشند.

وی با بیان اینکه بصیرت دهی و نمایش قدرت حضور بانوان در عرصه های محتلف حماسی از اهداف مهم این همایش است، بر ضرورت ارتقای شاخصه های بصیرت دینی و اجتماعی برای بانوان جامعه امروز با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد.

این مقام مسؤول در ادامه تقویت باورهای دینی، ترویج محبت اهل بیت(ع) در نسل امروز و ایجاد فضای معنوی و تقویت روحیات دینمداری را از دیگر اهداف این همایش زینبی عنوان کرد.

دهقانی در ادامه به مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با برنامه های فرهنگی استان در اجرای این برنامه عنوان و خاطرنشان کرد: دستگاه هایی همچون سازمان آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، صدا و سیما، جامعه زنان سپاه شهدا، حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه و کلیه تشکل های مذهبی و فرهنگی بانوان در اجرای این همایش مشارکت داشته اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در ادادمه اقتدار، صلابت و آرامش امروز جامعه را مدیون و مرهون خون هزاران شهید سرافراز دانست و گفت: استکبار جهانی نمی تواند با طرح ترور دانشمندان ایرانی مسیر توسعه و تعالی و پیشرفت علمی و فنی ایران را مخدوش سازد.

دهقانی با اشاره به ترور استاد دانشگاه صنعتی شریف «مصطفی احمدی روشن» اظهار داشت: تحرکات این چنینی مسلما نشانه ضعف و زبونی دشمنان نظام انقلاب اسلامی ایران است، حال آنکه این تحرکات تنها اراده ملت ایران را برای حضور در عرصه‌های علمی بین المللی محکم‌تر می می کند.

یادآور می شود، همایش «بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی» به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات