۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۲۱۰۷۴
امام جمعه رشت:

ترور دانشمندان ایرانی نشان از ناراحتی غرب از پیشرفت علمی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان ترور شهید مصطفی احمدی روشن را محکوم کرد و گفت: ترور این دانشمند نمونه ای از ناراحتی غرب از پیشرفت علمی ایران است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، شهادت مصطفی احمدی روشن را تسلیت گفت و اظهار کرد: ترور این دانشمند نمونه ای از ناراحتی غرب از پیشرفت علمی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در خاورمیانه هیچ کشوری به عظمت و قدرت علمی ایران نیست و این امر برای غرب و صهیونیسم جهانی قابل تحمل نیست. روند تکامل علمی ایران با ترور و تهدید قابل جلوگیری نیست.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم در ابعاد ملی و بین المللی اعلام کرد: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند و اگر کسانی مانند مدرس به مجلس راه پیدا کنند در برابر استکبار می ایستند و عزت کشور را بالا می برند.

وی از رقابت های انتخاباتی تعبیر به رفاقت کرد و گفت: هدف همه کسانی که برای راه پیدا کردن به مجلس تلاش می کنند باید توسعه و سازندگی کشور و اعتلای انقلاب باشد، بنابراین دشمنی و تخریب کاندیدای رقیب معنا ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود از روند دوگانه غرب در برابر مسأله حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: حقوق بشر دستاویزی در دست غرب است تا به بهانه های مختلف کشورهای مستقل دنیا را تحت فشار قرار دهد.

وی با اشاره به کشتار روزانه مردم در بحرین، یمن و عربستان اظهار کرد: سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت رژیم های دست نشانده منطقه هیچ توجیهی ندارد. جنایت های روزانه در گوانتانامو و ابوغریب هیچگاه از سوی نهادهای حقوق بشری محکوم نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ناآرامی های موجود در سوریه را ناشی از توطئه های غرب و اتحادیه عرب دانست و گفت: غرب به دنبال از بین بردن حامیان حزب الله و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است. استقلال و مردمی بودن حکومت سوریه، دلیل توطئه های غرب و اتحادیه عرب در سوریه است.

امام جمعه رشت همچنین همگان را به گرامیداشت اربعین حسینی و قرائت زیارت اربعین فراخواند و گفت: از ویژگی های شیعه زیارت اربعین خواندن است.

وی با اشاره به حرکت 15 میلیون زائر در عراق برای زیارت امام حسین(ع) گفت: اقدامات تروریستی برای شهادت زائران حسینی از سوی سلفی ها و وهابیت و با هدایت مستقیم آمریکا صورت می گیرد./950/پ201/ص
ارسال نظرات