۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۰۹۱
آیت الله شبستری:

عزت و اقتدار ایران مرهون خون شهدایی چون احمدی روشن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، عزت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدایی چون شهید احمدی روشن دانست.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن محکوم کردن ترور شهید مصطفی احمدی روشن اظهار داشت: دستان پلید رژیم صهیونیستی در این جنایت تلخ کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه ترور دانشمندان ایرانی عمق خباثت و خوی وحشیانه دشمنان را نشان داد، و افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمل استقلال و خودکفایی علمی ایران را ندارند، از این رو به دنبال اعمال هرگونه فشار و تهدید برای عقب نشینی ایران از مواضع به حق خود هستند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ترور هیچگاه نتوانسته پیشرفت علمی ایران را جلوگیری کنند، تصریح کرد: راه شهدای علمی ادامه دارد و ملت ایران عزم خود را برای پیشرفت علمی جزم کرده است، اکنون ایران اسلامی در شرایط اقتدار مسلمانان در زمان جنگ بدر و خیبر بوده و آثار استیصال دشمن مشهود است.

وی عزت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدایی چون شهید احمدی روشن دانست و گفت: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در شرایطی که بحران اقتصادی جهان را فرا گرفته است نشانه اقتدار و عظمت نظام است، ذلالت غرب به جایی رسیده که راهی جز ترور برای مقابله با پیشرفت ملت ایران نمی بیند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیشرفت های هسته ای ایران هیمنه پوشالی دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل را به سخره گرفت و اثبات کرد که جنگ روانی دشمن و تحریم ها هیچ خللی در عزم ملت ایران ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اظهار داشت: معظم له با قاطعیت تاکید کردند که ایران در شرایط شعب ابی طالب نیست، بدان معنا که ملت ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و استیصال دشمن ملموس و روشن است.

وی جنگ‌ روانی دشمن و تحریم‌های متعدد شورای امنیت را اوج سناریوهای مضحک غربی دانست و تصریح کرد: ترورها، تحریم ها و تهدیدها نه تنها در عزم و اراده مسؤولان و مردم کوچک‌ترین رخنه‌ای ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم و اراده ما را برای خودکفایی هر چه بیشتر برای مقابله با نظام کفر جزم می کند.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری انتخاباتی سالم با حفظ امانت داری از آرای مردم تاکید کرد و اظهار داشت: چشم ملت های انقلابی منطقه حتی فعالان جنبش وال استریت به انتخابات است و از حضور گسترده ملت ایران در صحنه های عمومی قوت می گیرند.

وی انتخابات مجلس را برای ملت‌های اسلامی مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشکسوت ملت‌هاست، از این رو دشمنان درصدد کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در عرصه انتخابات هستند، اما مردم با حضور گسترده پاسخ دشمنان را خواهند داد./935/پ201/ص
ارسال نظرات