۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۱۰۸
خطیب جمعه بیروت:

غرب با ترور دانشمندان ایرانی به دنبال متوقف ساختن پیشرفت علمی این کشور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به افزایش فشارهای استکبار جهانی علیه ایران، هدف از ترور دانشمندان هسته ای ایران را متوقف ساختن پیشرفت علمی این کشور دانست.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به فشارهای استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسؤولان آمریکایی فشارهای سیاسی و اقتصادی خود را به منظور ضعیف ساختن ایران به دلیل پشتیبانی این کشور از جنبش های مقاومت در منطقه تشدید کرده اند.

وی با اشاره به ترور شهید مصطفی احمدی روشن که روز چهارشنبه در تهران به شهادت رسید، خاطر نشان کرد: غرب از راه ترور دانشمندان هسته ای ایران می کوشد تا پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را متوقف کند.

حجت الاسلام فضل الله با ابراز نگرانی در خصوص امکان وقوع جنگ در منطقه در پی فشارهایی که به بهانه انرژی صلح آمیز هسته ایران بر این کشور وارد می شود، خاطر نشان کرد: اگر جنگی در منطقه آغاز شود به ایران محدود نخواهد شد و تمام منطقه را در بر خواهد گرفت.

وی با فرا خواندن کشورهای عربی و اسلامی به هوشیاری نسبت به طرح های آمریکایی و غربی، اظهار داشت: همه کشورها باید تلاش کنند که باب گفت و گو که ایران نیز به آن متمایل است، باز شود تا کل منطقه مخصوصا منطقه خلیج فارس از جنگ در امان بماند.

خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران بحرین، گفت: مردم بحرین همچنان از مشکلات زیاد خود رنج می برند بی آنکه حکومت بحرین گامی جدی در راستای حل این مشکلات بردارد و از همین روست که مردم برای تحقق خواسته های خود به خیابان می ریزند تا به صورت مسالمت آمیز نیازهای خود را مطرح کنند.

وی حاکمان بحرین را به پاسخگویی به نیازها و خواسته های ملت خود فراخواند و افزود: گفت و گو بهترین راه برای حل مشکلات است و خشونت تنها خشونت به بار می آورد و به نتایجی که هر دو طرف دنبال آن هستند نمی رسد. رخدادهای بحرین باید از چارچوب مذهبی خارج شوند و رنگ و بوی ملی خود را حفظ کنند./981/ب902/گ
ارسال نظرات