۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۱۱۷

همایش بزرگ عزاداران اربعین حسینی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی، همایش بزرگ هیئات عزاداری تبریز در میدان ساعت تبریز و تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
اربعين حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هزاران نفر از عزاداران حسینی در قالب هیئات عزاداری با تجمع در میدان ساعت تبریز، در اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) به سوگواری و پرداختند.

مردم متدین آذربایجان شرقی در جای جای این استان با جامه های سیاه و شرکت در دسته‌جات سینه زنی و زنجیرزنی ارادت خالصانه خود را به اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند، تجمع عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) امروز با وجود برودت هوا و شدت سرما بسیار با شکوه و باعظمت برگزار شد.

طبق یک سنت دیرینه در منطقه آذربایجان برخی از عاشقان امام حسین(ع) که جامه سیاه خود را از ابتدای محرم تاکنون بر تن داشته و بر امام مظلوم خود چله نگه داشته بودند، امروز با قلبی آکنده از اندوه راز دل خود را با امام خود در میان گذاشته و بین خود و معبودشان واسطه ای برگزیده اند که خداوند شفاعت آنان را رد نمی کند.

امروز سراسر استان تجلی شکوه عرض ارادت و شکوه عزاداری بیش از سه هزار و 600 هیئت عزاداری ثبت شده در آذربایجان شرقی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بود، آذربایجانی ها به ویژه تبریزی ها روز گذشته نیز با تشییع پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس، به یاد مظلومیت شهدای انقلاب اسلامی و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداختند.

تیمچه ها، دالان ها، مدارس علمیه و مساجد بازار تبریز نیز امروز با پرچم ها و علم های سیاه و سبز آراسته و تعطیل بودند، البته برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات میان دسته‌جات سینه زنی و زنجیرزنی به یاد تشنگان صحرای کربلا از دیگر جلوه های اربعین حسینی در تبریز بود./935/پ202/ص
ارسال نظرات