۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۱۴۷
بخش نخست/لاریجانی:

استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی حقوق مردم را تامین نمی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، با جدی خواندن رقابت در فضای انتخاباتی کشور، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و همچنین مردم باید حساس باشند و بدانند که استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند تامین‌کننده حقوق مردم باشد.
همايش نهضت حسيني، بيداري اسلامي و بصيرت جوانان در قم همايش نهضت حسيني، بيداري اسلامي و بصيرت جوانان در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در همایش نهضت حسینی، بیداری اسلامی و بصیرت جوانان که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه19دی، بیانات ایشان در این دیدار را جامع توصیف کرد و ابراز داشت: رهنمودهایی که مقام معظم رهبری ارائه دادند روشنگرانه و صریح بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حضور مردم در صحنه را موجب بیمه شدن و مصون ماندن انقلاب اسلامی می دانند، به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: نمایندگانی باید انتخاب شوند که هیچ گونه وابستگی به کانون های قدرت و ثروت نداشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فضای انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران بر خلاف کشورهای غربی، فضایی واقعی است، از این رو دستگاه‌های نظارتی و همچنین مردم باید حساس باشند و بدانند که استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند تامین‌کننده حقوق مردم باشد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مردم ایران به نمایندگانی شجاع که از حقوق مردم دفاع کنند، احتیاج دارند، استیفای حقوق ملت را مهم ترین فلسفه استقلال قوا از یکدیگر دانست و گفت: البته استقلال قوا به معنای تضاد با یکدیگر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی حضور حداکثری مردم در انتخابات را از ابعاد مختلف مهم ارزیابی و تاکید کرد: اصل حضور مردم یک امر استراتژیک است که در هیچ شرایطی نباید مخدوش شود، از سویی دیگر شرکت پرشور مردم در انتخابات موجب آبادانی بیشتر کشور می شود.

وی برگزاری سرد و کم رونق انتخابات را خواسته و هدف دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی دانست و با بیان اینکه اصل حضور مردم نباید تحت الشعاع برخی حواشی لاینفع قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برخی نارضایتی‌ها نباید عامل حضور نیافتن در انتخابات شود چراکه حضور مردم در انتخابات در مقابل دشمنان یک امر بازدارنده به شمار می آید.

رییس مجلس نامزدهای انتخابات را به رعایت اخلاق انتخاباتی، صداقت و پرهیز از وعده و وعیدهای بیهوده و تخریب دیگران توصیه و تصریح کرد: انتخابات میدان تخریب و توهین نیست و همه باید به این اصل مهم توجه لازم را مبذول بدارند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات