۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۱۶۸
ظهر امروز؛

وزیر آموزش و پرورش با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش کشورمان با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش کشورمان، با حضور در دفتر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت گو کرد.

بر اساس این گزارش حاجی بابایی که به منظور رونمایی از کتاب و نرم افزار موسوعه امام حسین علیه السلام به شهر مقدس قم سفر کرده است، پیش از ظهر امروز(25دیماه) با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کرد.

وی در این دیدار از تدوین و رونمایی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با تدوین این سند نگاه به مقوله تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش تغییر اساسی پیدا می کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امسال برای شروع کتاب های اول ابتدایی را تغییر دادیم و در نظر داریم در مرحله بعد و پایه دیگر مقطع ابتدایی نیز دچار تحول و تغییر شود و البته در این بین شیوه های تدریس نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش با توجه به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و نظر بزرگان تدوین شده است، از تشکیل ستادها و کارگروه های مختلف در این راستا خبر داد.

حاجی بابایی در ادامه از راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان تأکید داشتند باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که خوشبختانه با راه اندازی کلاس ها و مدارس حفظ قرآن تاکنون یک میلیون و 400 هزار نفر در این کلاس ها نام نویسی کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای آموزش و پرورش به سمت معارف دینی در حال حرکت است، یادآورشد: در نظر داریم برای امر تعلیم و تربیت 5 هزار حافظ قرآن را به خدمت بگیریم که به ازای هر 2500 دانش آموز یک معلم قرآن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با قدردانی از عنایت و توجه مراجع تقلید و علما، رهنمودهای بزرگان دینی را در راستای بهبود کار آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت بسیار راهگشا و گرانبها توصیف کرد.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های حاجی بابایی، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش فردی انقلابی، متعهد و خوش فکر است که در هر کجا که بوده اند منشأ خدمات گشته اند.

این مرجع تقلید همچنین توصیه هایی به وزیر آموزش و پرورش ارائه و با بیان اینکه عرصه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت از مهم ترین و حساس ترین عرصه ها به شمار می آید، ابراز داشت: همان گونه که بارها در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به این مساله تاکید شده است،باید روحیه بصیرت، بینش و فرهنگ جهاد و شهادت در فرهنگ ما حاکم باشد.

گفتنی است، چندی پیش نیز حاجی بابایی با حضور در شهر مقدس قم با شمار دیگری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرده بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات