۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۲۳۹
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار خلیفه ارامنه آذربایجان:

دنیا با اندیشه و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران آشنا شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی در دیدار خلیفه ارامنه آذربایجان گفت: گذشت زمان رسوا شدن ستمگران و متجاوزان را نشان داد و این همان وعده‌ای بود که خداوند در کتاب‌های آسمانی به مؤمنان داده است.
ديدار استاندار آذربايجان شرقي با خليفه ارامنه آذربايجان
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی امروز در دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان، با اشاره به فعالیت آزادانه اقلیت‌های مذهبی در کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی فضایی را فراهم کرده است که آحاد ملت ایران فارغ از قومیت و کیش و آیین در کنار یکدیگر با آسایش و راحتی زندگی می‌کنند و این مصداق امنیت در کشور است.

وی افزود: ملت ایران مسیر عزت و تعالی خود را با سربلندی و قدرت طی می‌کنند و خوشحالیم که هموطنان ارمنی ما نیز در کنار ما هستند و ضمن پای‌بندی به مناسک و عقاید خویش، به کسب و کار در فضای امنیت و آرامش مشغولند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: دنیا باید با واقعیت جمهوری اسلامی فارغ از تبلیغات نظام سلطه آشنا شود و مجامع دینی جهان وظیفه دارند با هر وسیله‌ای حقانیت موحدان و مومنان به خدا را اثبات کنند.

علیرضابیگی با بیان این که جمهوری اسلامی اکنون یک قدرت راهبردی در منطقه است اظهار داشت: ترور دانشمندان ایران اسلامی حاکی از شکست مفتضحانه کسانی است که به هیچ اصولی پای‌بند نیستند که البته غیر از این هم از آنها انتظاری نیست چرا که آنها اولین کسانی بودند که با استفاده از بمب اتم علیه بشریت مرتکب جنایت شدند.

وی با اشاره به ساقط شدن حاکمان دیکتاتور منطقه افزود: گذشت زمان رسوا شدن ستمگران و متجاوزان را نشان داد و این همان وعده‌ای بود که خداوند در کتاب‌های آسمانی به مومنان داده است.

علیرضابیگی نقش ارامنه را در دفاع از تمامیت ارضی کشور قابل تحسین دانست و گفت: ارامنه در شرایطی که کشور ما آماج حمله‌های دشمنان قرار داشت در کنار هموطنان مسلمان خود ایستادند و از کشور دفاع کردند که بهترین گواه این موضوع، شهدای ارمنی هستند.

وی با بیان این که بناهای تاریخی ارامنه از اهتمام آنها برای آبادانی کشور حکایت می‌کند خاطرنشان کرد: هموطنان ارمنی در گذشته‌های دور نقش موثری در پیشرفت کشور داشته‌اند و آثار فعالیت آنها در زمینه‌های مختلف صنعتی و معماری دیده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تبریک سال نو میلادی به هموطنان ارمنی، از همکاری شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان با مدیریت استان در موضوعات مختلف قدردانی کرد.

همچنین خلیفه کل ارامنه آذربایجان در این دیدار گفت: ارامنه در کنار هموطنان خود برای پیشرفت آذربایجان و ایران فعالیت کرده‌اند و امیدواریم بعد از این نیز برای آبادانی وطن خود خدمت کنیم.

اسقف گریگور چیفتجیان با قدردانی از رفتار انسان‌دوستانه دولت ایران با اقلیت‌های مذهبی افزود: ارامنه از 750 سال قبل در منطقه آذربایجان زندگی می‌کنند و در این مدت هیچ‌گاه احساس غریبگی نکرده‌اند.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی تاکید کرد: ارامنه آذربایجان به طور فعال در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد./935/د102/س
ارسال نظرات