۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۲۴۵
مسؤول طرح هجرت اصفهان خبر داد؛

مبلغان استان اصفهان به زودی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسئول طرح هجرت اصفهان در خصوص فعالیت های تبلیغی این استان گفت: به زودی با برگزاری آزمونی مبلغان استان سطح‌بندی می شوند.
اعزام مبلغ، تبليغ
حجت الاسلام محسن عباسی، مسؤول طرح هجرت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در ماه صفر اظهار داشت: نزدیک به 240 مبلغ امسال به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.

وی سطح‌بندی مبلغان را یکی از مصوبات شورای تبلیغ اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری آزمون از مبلغان کارت تبلیغی برای آنها صادر می شود که در آن سطح تبلیغی فرد مشخص شده است تا اعزام به تناسب توانمندی مبلغ انجام شود.

مسؤول طرح هجرت اصفهان در خصوص تشکیل شوای تبلیغ در استان اصفهان گفت: یک سالی است که این شوار با هدف ساماندهی اعزام ها و برنامه های ارزیابی و رسیدگی به امور مبلغان تشکیل شده است.

حجت الاسلام عباسی‌ افزود: اعضای این شورا متشکل از نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان‌، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس دفتر تبلیغات اسلامی است که در صورت حضور نیافتن، معاون فرهنگی تبلیغی آن نهاد به نمایندگی در جلسه شرکت می کند.

وی یکی از مصوبات این شورا را جذب و پذیرش مبلغ عنوان کرد و گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه‌، برای پذیرفته شدگان پرونده تبلیغی به صورت همزمان در سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه تشکیل می دهیم.

مسؤول طرح هجرت اصفهان همچنین از طراحی یک سامانه اطلاعاتی از مناطق مختلف و روستاهای استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: بزودی کار جمع آوری و ثبت این اطلاعات به پایان می رسد؛ این سامانه شناخت آسیب‌ها و نیازهای هر منطقه را آسان می‌کند و اعزام مبلغان از آن پس به فراخور نیاز هر منطقه خواهد بود.

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که دوره‌های آموزش تخصصی مبلغان در استان اصفهان برگزار می شود، افزود: با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه اصفهان مبلغان هر منطقه با توجه به آسیب های آنجا آموزش می بینند؛ مثلا به تناسب فعالیت های فرق و ادیان مختلف در هر منطقه ای مبلغین ما نیز آموزش تخصصی می بینند.

وی همچنین از برگزاری همایش تبلیغ در چهار منطقه این استان خبر داد و گفت: امسال چهار همایش به صورت جداگانه در مناطق چهارگانه استان برگزار می‌شود که در آن از استادان اخلاق و کارشناسان تبلیغ برای آموزش روش تبلیغ به طلاب بهره‌مند خواهیم شد./928/پ202/س
 
ارسال نظرات