۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۲۵۹

تاکید آیت الله شبستری بر حراست از محیط زیست در کلان‌شهرها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت کاهش آلودگی هوا و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: گسترش فضای سبز در کلان‌شهرها مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تبریز اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ درختکاری ریشه در آموزه های دینی مسلمانان دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کاشت درخت و و ایجاد فضای سبز از توصیه های مهم دینی محسوب می شود که اجر اخروی فراوانی دارد، با این حال هنوز عده ای از روی ناآگاهی و یا منفعت طلبی های شخصی درصدد تخریب فضای سبز محیط زیست هستند.

وی با تاکید بر این‌که حراست و حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست، گفت: هر کس به نوبه خود بر اساس تکلیف دینی بایستی از محیط طبیعی پیرامون خود حفاظت کند، در حقیقت حفظ محیط زیست عزم همگانی را می طلبد که در این زمینه هر قدر هم منابع صرف شود، بجا است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت کاهش آلودگی هوا و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: متاسفانه شاخص بهره مندی مردم کلان‌شهرها از جمله تبریز یا میانگین جهانی فاصله دارد، بایستی گسترش فضای سبز در کلان‌شهرها مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.

آیت الله شبستری ادامه داد: اهمیت مسائل زیست محیطی و نهادینه کردن فرهنگ کاهش آلودگی هوا از مسائل مربوط به موضوع ورزش و سلامت کمتر نیست، برای نهادینه‌کردن فرهنگ هوای پاک باید بیشتر در رسانه‌ها به آن پرداخته و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اندیشیدن تدابیر لازم جهت رفع آلودگی هوای تبریز‌ گفت: در سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی پیشنهاد ساخت مونوریل در تبریز جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک ارائه شد، ولی تاکنون اجرا نشده است./935/پ202/س
ارسال نظرات