۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۱۲۶۸
امام جمعه اروندکنار:

سرنوشت دیکتاتورهای جهانی تنها پیوستن به زباله دانی تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار، اظهار داشت: همواره این مردم هستند که با ایمان راسخ و با پیروی از رهبران ایمانی خود می‌توانند دیکتاتورها و ظالمان را از تخت سلطنت پایین کشیده و به حکومت زورگویانه آنها پایان دهند.
سقوط ديکتاتور
حجت‌الاسلام سید‌مجید شرفی امام جمعه اروندکنار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد فرار شاه ملعون از ایران، اظهار داشت: با اوج گرفتن مبارزات انقلابی مردم ایران و بعد از آنکه تمام سیاست‌های شاه پهلوی برای آرام کردن مردم خشمگین به شکست منجر شد، شاپور بختیار را که از چهره‌های شناخته شده جبهه ملی بود به نخست‌وزیری برگزید که این اقدام وی هم فایده‌ای نداشت و کارنامه خاندان پهلوی چنان سیاه شد که مردم جز به سرنگونی آن رضایت نمی‌دادند.

وی افزود: تبعیض و شکاف‌های طبقاتی در زمان شاه دیکتاتور به حدی افزایش یافته بود که او حتی با توسل به حربه‌های گوناگون هم نتوانست ملت آگاه و شجاع ایران را در خواب خرگوشی که انتظارش را داشت فرو ببرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اروندکنار بیان داشت: شاه ملعون، ایران را در حالی ترک کرد که نفرت از او سراسر کشور را پر کرده بود و این نفرت عمومی نتیجه تبهکاری‌های دومین شاه سلسله پهلوی و پدرش در طول چند دهه بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ ‌یک از ویژگی‌های شاه با ویژگی‌های کسی که بخواهد در جایگاه اداره جامعه قرار گیرد مطابقت نداشت، تأکید کرد: سقف فکری شاه پهلوی از حد مسایل پست دنیوی فراتر نمی‌رفت و به همین دلیل حاضر بود ذلت نوکری بیگانگان را پذیرفته و کشور خود را در اختیار آنان قرار دهد و به این ترتیب حیثیت ملی و جمعی ملت ایران را پایمال کند تا مبادا لطمه‌ای به منافع دنیایی خودش وارد شود.

امام جمعه اروندکنار با بیان اینکه درک انسان از دنیای مادی و دنیایی به او اجازه قربانی کردن خود برای این دنیا را نمی‌دهد بیان داشت: شاه مانند حیوانی بود که همه چیز را با مسایل دنیایی و شهوانی عوض می‌کرد و به خاطر مسایل دنیوی حتی شخصیت خود را نیز قربانی کرده و در این راه دست به هر جنایتی می‌زد و همان‌طور که امام خمینی (ره) اشاره کرد همه مفاسد و جنایاتی که محمدرضا شاه مرتکب شد نشأت گرفته از تعلق دنیایی او بود.

وی با مقایسه دیکتاتورهای جهان امروز با شاه ایران، اظهار داشت: در دنیای امروز هم می‌بینیم که دیکتاتورهای سرنگون شده کشورهای اسلامی نظیر صدام و قذافی و غیره به سرنوشتی مشابه و چه بسا بدتر از شاه پهلوی دچار شده و به همان راهی رفتند که او رفت.

حجت الاسلام شرفی با اشاره به حکومت‌های جبارانه دیکتاتورها در تاریخ بشریت، بیان داشت: همواره این مردم هستند که با ایمان راسخ و با پیروی از رهبران ایمانی خود می‌توانند دیکتاتورها و ظالمان را از تخت سلطنت پایین کشیده و به حکومت زورگویانه آنها پایان دهند.

وی تصریح کرد: در زمان سلطنت محمدرضا شاه نیز وی با مخالفت‌های گوناگونی مواجه شد اما تنها امام‌خمینی(ره) و افراد پیرامون مکتب وی که عموم مردم مسلمان ایران را شامل می‌شد از مخالفان جدی و اساسی شاه محسوب می‌شد و به عبارت دیگر غیر از امام خمینی و پیروانش بقیه مخالفان تنها به فکر ایجاد اصلاحات در رژیم شاه بودند و به براندازی کامل آن نمی‌اندیشیدند.

امام جمعه اروندکنار در پایان سخنان خود با اشاره به امتناع نزدیک‌ترین حامیان شاه از همراهی با او در پایان دوران سلطنتش اظهار داشت: شاه پس از سال‌ها ظلم و جنایتی که در حق مردم ایران روا داشته بود بالاخره با خفت و خواری از کشور گریخت و در کمتر از یک ماه بعد از فرار او طومار عمر 2500 ساله شاهنشاهی در ایران در هم پیچیده شد و این سرنوشت تمام ستمگران جهان است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات