۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۲۹۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آموزش و پرورش تقویت مبانی دینی را در بین دانش آموزان‌ جدی بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر این که دانش آموزان ما باید به مبانی دینی مجهز شوند تا در برابر هجمه های دشمنان از خود دفاع کنند، افزود: اگر نسل جوان ما سست عقیده باشند به یقین در برابر شبهات گسترده دشمنان نمی توانند به خوبی تصمیم بگیرند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش استان به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسلی دیندار و انقلابی اشاره کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید تلاش کند دانش ‌آموزان را بیشتر با مسائل دینی، تاریخ صحیح و علوم انسانی زندگی‌ساز آشنا کند.

وی با بیان این که امروز دنیای غرب با استفاده از ماهواره و شبکه های اینترنتی در پی تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان ما هستند، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت با برنامه ریزی مناسب در جهت تعمیق باورهای دینی در نسل جوان گام بردارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فیلم، ماهواره و سینما نمی‌تواند نسل جامعه ما را به سوی صلاح و فلاح هدایت کند، خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرروش مهم‌ترین نقش را در هدایت نسل جوان به سوی سعادت و تعالی حقیقی بر عهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تعلیم و تربیت را بزرگترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و با بیان این که آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود، ادامه داد: متأسفانه در دنیای کنونی مسأله تعلیم و تربیت در حال افول است، چرا که بمباران‌هایی که از ناحیه ماهواره‌ها نسبت به نوجوانان صورت می گیرد گرایش آنها را به تعلیم و تربیت کم‌رنگ کرده است.
 
امام جمعه رشت با اشاره به این که متأسفانه برخی آزادی‌های بی حد و اندازه به نسل جوان مسأله تعلیم و تربیت را دچار خدشه کرده است، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب راه صحیح زیستن را به نسل جوان جامعه بیاموزیم.

وی با بیان این که خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی به سوی ارزش‌های اسلامی و اخلاقی منعطف شده است، ادامه داد: اگر این راه ادامه پیدا نکند به یقین تبلیغات دشمنان بر روی نسل جوان تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با ابراز خرسندی از گرایش مدارس و دانشگاه‌ها به سوی تعلیمات دینی و اسلامی در کشور‌ افزود: اگر دنیای امروز می‌خواهد به فلاح و رستگاری برسد باید از راه اسلام و الگویی همانند انقلاب اسلامی تبعیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آموزش و پرورش ما باید پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد، گفت: باید محیطی در آموزش و پرورش فراهم شود تا دانش آموزان آزادانه حرف خود بیان کنند.

وی با اشاره به گسترش شبهات دینی در جامعه، رسالت آموزش و پرورش در این خصوص را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: باید فهم و درک معارف و عقاید در دانش آموزان تقویت شود تا بتوانند در شبهاتی که می شنوند به راحتی تصمیم بگیرند.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که دانش آموزان ما باید به مبانی دینی مجهز شوند تا در برابر هجمه های دشمنان از خود دفاع کنند، افزود: اگر نسل جوان ما سست عقیده باشند به یقین در برابر شبهات گسترده دشمنان نمی‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات