۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۰۱
آیت الله نوری همدانی:

عربستان و قطر سرسپرده و گوش به فرمان آمریکا و استکبار هستند/صحنه گردان عملیات های ترور در کشورهای اسلامی وهابیون هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی از جمله عربستان و قطر را سر سپرده و گوش به فرمان استکبار جهانی و آمریکا دانست و از وهابیون افراطی به عنوان صحنه گردان و عامل بسیاری از اقدامات تروریستی در کشورهای اسلامی یاد کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز سه شنبه در دیدار سفیر روسیه در کشورمان و هیاتی بلندپایه از این کشور، با قدردانی از مهمان نوازی مردم روسیه در سفر اخیر خود به این کشور، خاطراتی از این سفر بیان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام دینی جامع و پاسخگوی تمام مشکلات است، به اعتراض مردم به نظام سرمایه داری در غرب اشاره کرد و گفت: مشکل مردم غرب اقتصادی است، اما این مساله در کشورهای عربی سیاسی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دین اسلام پاسخگوی تمام مشکلات در هر زمان و مکان است، تاکید کرد: نظام سرمایه داری غرب نیز ناچار هست که در برابر اسلام تسلیم شود و راهنمایی های اسلامی را در اقتصاد قبول کند.

وی با اشاره به نامه امام به گورباچف، تصریح کرد: امام به وی گفت مشکل شما اقتصادی نیست بلکه نظام و رژیم شما مشکل آفرین است و اگر به اسلام روی آورید اسلام مشکل شما را حل می کند و به وی توصیه کردند مبادا زیر سیطره کاپیتالیسم قرار گیرید.

استاد حوزه علمیه قم نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را منشور جامع برای دولت ها و ملت های اسلامی دانست و با بیان اینکه مفتی مصر نیز گفته است که این نامه بهترین برنامه اداره زندگی بشر است، گفت: این نامه اکنون به عنوان منشوری جامع در سازمان ملل نگهداری می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: متاسفانه در کشورهای عربی برخی ها بر خلاف آموزه های اسلام گام برمی دارند که از این دسته می توان عربستان و قطر را مثال زد که سرسپرده و گوش به فرمان آمریکا و استکبار هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: قطر، عربستان سعودی و سلاطین در جهان اسلام مشکل آفرین هستند، البته نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بایستی حساب مردم این کشورها را از دولتمردان این کشورها جدا کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تحولات اخیر در کشور سوریه گفت: موقعیت استراتژیکی این کشور بسیار مهم است، سوریه از سویی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و از سویی دیگر از مقاومت حمایت می کند و استکبار می خواهد اینها را از ما جدا کند.

وی اضافه کرد: بشار اسد رییس جمهور سوریه اخیرا خوب صحبت کرد که اگر واقعا اینها(دولت های عربی و غربی) دلشان برای مسلمانان می سوزد چرا راجع به تحولات سایر کشورها حرفی نزدند و نمی زنند.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به فعالیت وهابیون، تاکید کرد: عربستان حامی وهابیون است، کشتارهایی که در کشورهای مختلف اسلامی صورت می گیرد صحنه گردان آن وهابیون افراطی هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید در برابر بیداری جهانی مراقب باشیم و اجازه ندهیم دشمنان بهره برداری خود را از این مساله بکنند، گفت: ما باید در این شرایط بیدار و متحد باشیم که مبادا دوباره استکبار و غرب از این جریان ها به نفع خود استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از ترفندهای غرب و آمریکا این بود که اسلام را چند قسمت کنند، از این رو آنها اسلام طالبانی، آمریکایی و انواع مذاهب و مسلک ها را ایجاد کردند تا بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و برخی را تحت سیطره قرار دهند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خوشبختانه امروز ملت های مختلف در کشورهایی که روزی تحت سیطره بودند بپا خاسته و بیدار شده اند، البته مشکلاتی در سر راه انقلاب مصر و سایر کشورها وجود دارد که باید مراقب باشند تا دشمنان، انقلاب شان را مصادره نکنند.

وی بیان داشت: با این وجود ما معتقدیم آینده افق روشنی را برای جهان نوید می دهد و ان شاءالله حق غالب خواهد شد و زورگویان و مستکبران منفور و مطرود خواهند شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن خشونت آل خلیفه علیه مردم بحرین، گفت: هیچ گاه شاه بحرین نمی تواند براین کشور حکومت کند، کسی که با آدمکشی و خشونت پیش بیاید حکومتش دوام نخواهد داشت. نظیر همین مساله را در عربستان و سایر کشورهایی که آل ها در آنجا حکومت می کنند ان شاء الله مشاهده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هر حکومتی که راه خونریزی و خشونت را در پیش گیرد رفتنی است، همان گونه که حکومت رژیم شاه ایران و امثال دیکتاتورهای سفاک دچار سقوط شدند و ما این روز را نزدیک می بینیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات