۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۳۱۷

تحصیل طلاب خواهر آذربایجان شرقی در ساختمان‌های استیجاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ساختاری تحصیل طلاب خواهر در این استان، از آغاز فعالیت چهار مدرسه علمیه در شهرهای اهر، آذرشهر، هشترود و میانه خبر داد.
حوزه‌هاي علميه خواهران
حجت الاسلام مختار مسعود نیا، مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز‌ اظهار داشت: ضرورت فعالیت مدارس علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان موضوعی مورد تاکید در شورای مدیریت آذربایجان شرقی است که آیت الله مجتهدشبستری به صورت جدی پیگیر این مساله است.

وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی در دستور کار این حوزه قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: متأسفانه به علت محدودیت امکانات، نمی توانستیم منتظر ساخت مدارس و ساختمان آموزشی ویژه با امکانات خاص برای مدارس علمیه خواهران در شهرستان ها باشیم، از این رو هم اکنون در برخی شهرها طلاب در ساختمان‌های استیجاری مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این‌که مرحله نام‌نویسی از خواهران داوطلب برای آغاز دروس حوزوی در چهار شهر استان به پایان رسیده است، گفت: دواطلبان در شهرهای اهر، آذرشهر، هشترود و میانه، شهریور ماه با ثبت‌نام و شرکت در آزمون برای حضور در این مدارس اعلام آمادگی کردند که از بهمن شروع به تحصیل می‌کنند.

وی خواستار مساعدت و همکاری مردم خیرین شهرستانی در توسعه مدارس علمیه خواهران شد و اظهار داشت: با آغاز پروژه‌های احداث مدارس علمیه خواهران در فصل‌ کاری سال 91، شاهد تحول شگرفی در فراگیری علوم حوزوی میان خواهران علاقه‌مند در منطقه آذربایجان خواهیم بود.

حجت الاسلام مسعودنیا ادامه داد: طرح توسعه مدارس علمیه خواهران در شهرهای استان همزمان با راه اندازی مدارس علمیه جدید در دیگر شهرهای نیز پیگیری می شود، که امیدواریم با مساعدت مسؤولان استانی و مرکز مدیریت کشور این مسأله محقق شود.

وی از راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای هریس، سراب و بستان آباد در سال آینده خبر داد و گفت: راه اندازی 4 مدرسه علمیه خواهران در شهر تبریز نیز پیگیری می‌شود که امیدواریم تا اواخر سال آینده به نتایج مطلوبی برسیم./935/ت302/س
ارسال نظرات