۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۳۳۶
همسر شهید نواب صفوی:

شهید نواب صفوی مرگ با عزت را بهتر از زندگی با ذلت می دانست

خبرگزاری رسا ـ همسر شهید نواب صفوی، گفت: شهید نواب صفوی مرگ با عزت را بهتر از زندگی با ذلت می دانست و با نهایت سرافرازی و شهامت در برابر طاغوت ایستاد و جان خود را فدا کرد.
شهيد نواب صفوي، فدائيان اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهید سید مجتبی نواب صفوی و همرزمانش، عصر روز گذشته در وادی السلام و در کنار مرقد مطهر آن مجاهد شهید و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام موسی پور، استاندار قم، معاونان استاندار قم، فرماندار شهرستان قم، شهردار قم، رئیس شورای اسلامی قم و با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم برگزار شد.

 در این مراسم منیره اعظم نواب احتشام رضوی، همسر شهید نواب صفوی، به صورت تلفنی و از مشهد مقدس در سخنانی کوتاه یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشت و از حاضران در این مراسم، به ویژه تولیت آستانه مقدسه و استاندار قم، به سبب زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

همسر شهید نواب صفوی، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی مرگ با عزت را بهتر از زندگی با ذلت می دانست و با نهایت سرافرازی و شهامت در برابر طاغوت ایستاد و جان خود را فدا کرد.

وی به بیان خاطراتی از این مجاهد شهید پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی در لحظه وداع با مادر و تسلی دادن به وی، مرگ در راه خدا و غلطیدن در خاک و خون را بهترین مرگ ها عنوان کرد.

همسر شهید نواب صفوی، ایمان و شجاعت این شهید بزرگوار را مثال زدنی دانست و تصریح کرد: شهید نواب صفوی با شجاعت و تکبیرگویان به استقبال مرگ رفت و حتی نگذاشت چشمانش را ببندند تا گلوله هایی که او را به شهادت می رسانند ببیند.

 در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت آن مجاهد شهید و با حضور مسوولان استانی و مردم شهید پرور قم برگزار شد، حاضران با قرائت فاتحه و اعطای گل، یاد وی را گرامی داشتند و در پایان با حضور بر سر مزار شهید آیت‌الله سعیدی به مقام والای آن شهید مبارز نیز ادای احترام کردند.

گفتنی است، این مجاهد خستگی‏ناپذیر به همراه سه تن از همر زمانش به نام‏های خلیل طهماسبی، مظفر علی ذوالقدر و سیدمحمد واحدی در بیدادگاه رژیم پهلوی محکوم و در صبحگاه بیست و هفتم دی ماه سال ۱۳۳۴ شمسی تیرباران شده و به خیل شهدا پیوستند./927/پ202/ص
ارسال نظرات