۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۳۴۸
18 اسفندماه؛

همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محورهای مقاله همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت با مشخص شدن زمان برگزاری آن در دانشکده اصول‌الدین قم اعلام شد.
همايش ملي فرهنگ ايثار و شهادت


مهدی شهیدی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشکده اصول‌الدین قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت در راستای بسترسازی فعالیت‌های فرهنگی و ترویج و تعمیق ارزش‌های اسلامی انسانی به ویژه تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، 18 اسفندماه خبر داد.

وی افزود: دانشکده اصول‌الدین قم با بهره‌مندی از پیشینه و پشتوانی علمی ـ پژوهشی و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فرهنگی دانشگاه قم و مؤسسه فرهنگی منشور ثالث همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت را تدارک دیده است.

معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشکده اصول‌الدین قم اظهار داشت: «فرهنگ ایثار و شهادت در کلام وحی»، «ایثار و شهادت در آیینه ادبیات متعهد»، «درون‌مایه ادبیات پایداری و مقاومت»، «واکاوی علمی پژوهشی فرهنگ ایثار و شهادت»، «الگوی دینی ایثار و شهادت»، «تبلور ایثار و شهادت در جهاد و دفاع» و «مؤلفه‌های فرهنگ عاشورایی» از جمله محورهای فراخوان مقاله این همایش است.

وی همچنین «هشت سال ایثار و شهادت در دفاع مقدس»، «موج بیداری اسلامی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت»، «جوانان، ایثار، شهادت»، «زنان در عرصه ایثار و شهادت»، «جایگاه ایثار و شهادت در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای»، «رسالت و منزلت خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران» و «ادبیات وصیت‌نامه شهدا» را از دیگر محورهای فراخوان همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

شهیدی با اشاره به شیوه‌ نگارش مقاله و روش ارسال آن به دبیرخانه همایش، آخرین فرصت برای ارسال چکیده و اصل مقاله را 22 بهمن‌ماه عنوان کرد و ابراز داشت: اصل مقالات به همراه چکیده آن بایستی در قطع A4 و حداکثر 20 صفحه 24 سطری تنظیم و تایپ شده در محیط word به پست الکترونیک دبیرخانه همایش به نشانی md@osool.ac.ir ارسال شود.

وی عدم چاپ یا ارایه مقاله در همایش‌ها، مجلات و یا اینترنت را از جمله شرایط ارسال مقاله برشمرد و با بیان این‌که تمامی مقالات ارسالی پس از دواری نهایی در قالب سی‌دی منتشر می‌شود،‌ تصریح کرد: هفت تا ده مقاله به عنوان منتخب در قالب کتاب چاپ می‌شود و به سه مقاله به عنوان مقالات برتر در روز برگزاری همایش جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری پربار و ثمربخش این همایش را در گرو مشارکت صاحبان رأی و نظر و دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: دانشجویان دانشگاه‌های کشور مخاطبان اصلی این همایش هستند، اما از حوزویان و اقشار فرهنگی و کسانی که اخذ امتیازهای پژوهشی و فرهنگی برای آنها موضوعیت دارد، دعوت می‌شود که مقالات خود را در محورهای همایش ارائه دهند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت که پنجشنبه 18 اسفندماه از ساعت 9 صبح در تالار علامه دانشکده اصول‌الدین قم به نشانی قم ـ خیابان 75متری عمار یاسر ـ خیابان شهید قدوسی برگزار می‌شود، با شماره تلفن 7773526-0251 تماس گرفته و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی 
www.osool.ac.ir مراجعه کنند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات