۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۳۶۲

نخستین همایش «زنان عاشورایی» در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان ارومیه از برگزاری نخستین همایش‌ زنان عاشورایی‌‌فردا در ‌ارومیه برگزار می‌شود.
عاشوراي حسيني / زنان عاشورايي
خدیجه کفیلویی، مسؤول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار کرد: همایش زنان عاشورای با هدف ترسیم و تبیین رسالت‌های بانوان در صیانت از دستاوردها و ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از سیره حضرت زینب(س)، ترویج و تعمیق کردار فاطمی و زینبی، شناساندن اخلاق و منش حضرت زینب‌(س) در برخورد با موقعیت‌های حساس اجتماعی و سیاسی فردا در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود.

کفیلویی ارائه الگو و همچنین بررسی مولفه‌های دست یابی به جامعه آرمانی مهدوی و رسالت بانوی منتظر را از دیگر اهداف این همایش عنوان و اظهار کرد: چگونگی حضور زنان در صحنه‌های پیام‌رسانی از دیدگاه اسلام، حضور زن در صحنه‌های دفاع مقدس از دیدگاه اسلام، پیام حضرت زینب‌‌(س) برای نسل‌های حال و آینده، پیروی از ولایت و ولایتمداری در این همایش بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: سیره حضرت زینب‌‌(س)، چگونگی تأسی زن مسلمان در مسائل علمی، سیاسی و ارزش‌های اخلاقی به حضرت زینب‌(س) و جلوه‌هایی از مدیریت حضرت زینب‌(س) بعد از شهادت حضرت امام حسین‌(ع) و یاران با وفایش در کربلا از دیگر محورهای این همایش سراسری است.

کفیلویی با بیان این‌که بیش از 60 اثر در بخش‌های مختلف همچون وبلاگ، مقاله، متن ادبی، شعر و داستان از سوی هیأت داوران ارزیابی شده است، گفت: همچنین 30 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که داوری شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: اولین همایش «زنان عاشورایی» با عنوان «زندگی مهدوی، بصیرت و رسالت زینبی و کردار فاطمی» اجرا می‌شود.

وی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، جامعه زنان سپاه شهدای استان، سازمان بسیج دانشجویی، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و اتحادیه انجمن های دانش آموزی را از دستگاه‌های اجرایی مشارکت کننده در اجرای هر چه کیفی‌تر این همایش اعلام کرد.

مسؤول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان ارومیه در پایان اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین فاطمی منش از اساتید برجسته حوزه علمیه قم از سخنرانان همایش‌ زنان عاشورایی‌ در ارومیه است.

گفتنی است، نخستین همایش «زنان عاشورایی» فردا در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود./936/پ202/س

ارسال نظرات