۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۴۶۸
از هفته آینده؛

آیات امینی و استادی بار دیگر نماز جمعه قم را اقامه می کنند

خبرگزاری رسا ـ پس از مدت ها عدم حضور آیت الله امینی و آیت الله استادی در منصب امامت نماز جمعه قم، از هفته آینده این دو شخصیت نماز جمعه این شهر را اقامه خواهند کرد.
آیات امینی و استادی بار دیگر نماز جمعه قم را اقامه می کنند آيات اميني و استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پس از مدت ها حضور نیافتن آیت الله ابراهیم امینی و آیت الله رضا استادی دو امام جمعه قم بنا به دلایلی همچون کسالت و بیماری و اشتغالات حوزوی، از هفته آینده این دو شخصیت به نماز جمعه قم باز می گردند.

این خبر را حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این خصوص گفت: هفته آینده نماز جمعه شهر قم به امامت آیت الله استادی برگزار خواهد شد و هفته بعد از آن نیز از محضر آیت الله امینی استفاده خواهیم کرد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) افزود: آیت الله حسینی بوشهری و اینجانب نیز همچنان در خدمت نمازگزاران خواهیم بود.

گفتنی است، حضرت آیت الله جوادی آملی نیز که امام جمعه دیگر قم بود به دلیل پرداختن به مسائل علمی از منصب امامت جمعه قم کناره گیری کرد.

کناره گیری حضرت آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم بازتاب های بسیاری را به همراه داشت به گونه ای که برخی شائبه سیاسی بودن و اعتراض وی به شرایط آن زمان را علت این اقدام عنوان کردند، اما این استاد فرزانه و اندیشمند حوزه پس از کناره گیری از منصب امامت جمعه قم تقریبا به صورت مرتب در نماز جمعه شهر قم حضور یافته و خط بطلانی بر این فرضیه کشیده است.

گفتنی است، در حال حاضر آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله رضا استادی، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی چهار امام جمعه شهر مقدس قم هستند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات