۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۴۷۲
امام جمعه قم:

با وجود شورای نگهبان، نگرانی از ورود ناصالحان به مجلس به حداقل می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را عامل استحکام پایه های نظام اسلامی و خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و از همگان خواست برای تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد از تقوا به عنوان مهم ترین سرمایه برای انسان یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک مهم ترین مساله فراهم کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است، این فرمایش امام راحل و مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و باید در این راستا تلاش کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پایه های نظام را تحکیم و توطئه دشمنان را خنثی می کند، اظهار داشت: حضورپرشور و حداکثری مردم باعث خشم دشمنان می شود، از سویی دیگر دشمن از حضور حداقلی هیچ بیمی ندارد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای الزاماتی دارد که همه باید برای تحقق آن کمک کنند، یادآورشد: با توجه به اینکه مردم سلایق مختلفی دارند، کاندیداها نیز باید متناسب با سلایق مردم باشند. نگرانی از راه یافتن افراد نا صالح با وجود شورای نگهبان و دستگاه های نظارتی و هدایت مراجع و علمای بلاد که رهنمودهای لازم را ارائه می دهند به حداقل می رسد.

امام جمعه قم بیان داشت: کاندیداهایی که بخواهند به کانون های قدرت و ثروت نزدیک شوند و یا از بیت المال استفاده کنند باید بدانند افزون بر مسؤولیت شرعی که دارند مردم ما از هم اکنون اعلام می کنند که این گونه افراد نماینده آنها نیستند.

وی با اشاره به تحولات بین المللی خاطرنشان کرد: در عرصه خارجی دنیای غرب به خاطر فکر و رفتاری که دارد اکنون در دام سیاست های غلط خود گرفتار شده و شاهد این مطلب نیز اعتراض مردم به نظام سرمایه داری در غرب و آمریکا است.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: آیا وقت آن رسیده که آمریکا و غرب به جای دخالت در امور کشورهای دیگر به فکر رفع مشکلات خودشان باشند و شر خود را از این کشورها قطع کنند، امروز فریاد مردم دنیا علیه اشغالگران بلند شده و از جنگ افروزی ها، تحریک قومیت ها و ترورها که زیر سر آمریکا و صهیونیست ها است به تنگ آمده و خسته شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های هفته، رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و از اقشار مختلف مردم خواست در مراسم سوگواری این مناسبت ها حضور چشمگیری داشته باشند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(ص) با اشاره به خلق نیکوی پیامبر گرامی اسلام، از ایشان به عنوان اسوه تمام عیار یاد کرد و گفت: تبعیت از رهنمودهای ایشان سبب سعادت در دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: پیامبر(ص) برای اینکه مردم در صراط مستقیم باشند بارها آنها را به پیروی از ثقلین(قرآن و عترت) توصیه کرد، اما با این وجود مردم همراه با حاکمان غاصب زمان کمر به قتل اهل بیت(ع) بستند و از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) منحرف شدند.

خطیب جمعه قم گفت: معاویه فضای مسمومی را ایجاد کرده بود و بعد از او نیز خطبا در منابر امر به هتک حرمت ائمه و امام علی(ع) می کردند.

وی ضمن تبیین فضائل و مناقب پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) سعادت حقیقی جوامع بشری را در سایه عمل به تاکیدات انبیاء و اولیای الهی ارزیابی کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات