۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۴۷۸
حجت الاسلام صانعی:

ورود بانوان مبلغ به عرصه های تخصصی تبلیغ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران بر اهمیت تخصصی کردن تبلیغ در عرصه‌ها و موضوعات مختلف و مورد نیاز جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام سيد محمود صانعي مدير تبليغ مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام صانعی، مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران در کارگاه آموزشی مبلغات استان زنجان، روز گذشته اظهار داشت: تبلیغ و گسترش معارف دین از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است، از این رو تربیت مبلغان توانمند و آگاه به زمان ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه بومی سازی امر تبلیغ یکی از مهمترن عوامل موفقیت بانوان مبلغ است، خاطر نشان کرد: مراکز متعددی متولی امور تبلیغ هستند که وجود مراکز مختلف با مدیریت‌های متفاوت، چالش‌ها، پراکندگی‌ها و نابسامانی‌هایی را در عرصه تبلیغ به همراه داشته است.

حجت الاسلام صانعی ادامه داد: پس از تشکیل شورای سیاستگذاری تبلیغ به دستور مقام معظم رهبری، پرونده تبلیغی مبلغان سراسر کشور تکمیل، به‌ روز و ساماندهی می شود، افزون بر اینکه این امر ورود افراد بدون صلاحیت در عرصه‌های تبلیغی در جمع بانوان و به تبع آن بروز آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را جلوگیری می کند.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با اعلام اینکه ساماندهی مبلغان حوزوی سراسر کشور آغاز شده است، گفت: مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران در دو مرحله اخلاقی ـ علمی و مهارتی مورد سنجش قرار می گیرند که در نهایت کارت تبلیغی دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تخصصی کردن تبلیغ در عرصه‌ها و موضوعات مختلف و مورد نیاز جامعه تاکید کرد و ادامه داد: مخاطب شناسی، زمان شناسی، مطالعات عمومی و به روز، آگاهی به زمان و آشنایی با شبهات روز جامعه لازمه موفقیت مبلغان است.

حجت الاسلام صانعی در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در راستای توانمندسازی بانوان مبلغ سراسر کشور خبر داد و گفت: در این کارگاه های آموزشی مباحثی از قبیل خانواده، مهدویت، احکام، شیوه های نوین تبلیغ، پاسخگویی به شبهات، فرقه‌های انحرافی، وهابیت و... مورد توجه است.

همچنین حجت الاسلام دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به ارایه گزارشی از فعالیت بانوان مبلغ در این استان پرداخت و به تشریح اصول و مبانی تبلیغ در جامعه بانوان پرداخت./935/پ202/ص
ارسال نظرات