۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵

ویژه‌برنامه‌های 28 صفر در آذربایجان شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری 28 صفر گردهمایی بزرگ هیئات حسینی و دستجات عزاداری تبریز در میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد.
28 صفر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام سوگواری 28 صفر گردهمایی بزرگ سوگواران حسینی و هیئات حسینی و دسته‌جات عزاداری تبریز در میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد.

این مراسم فردا دوم بهمن از ساعت 10 صبح به صورت باشکوه و هماهنگ با حضور دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی عرب و عجم محلات مختلف شهر تبریز در میدان ساعت اول ارتش جنوبی همراه خواهد بود.

همچنین همزمان با سالروز ارتحال بنی مکرم اسلام، ویژه برنامه زیارت ازبعید در مساجد محوری استان همراه با سخنرانی علما و روحانیان در راستای شناخت شان و جایگاه پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیامبر محبت و وحدت برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر کلام وحی، جلسات وعظ و سخنرانی همزمان با مساجد استان، در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی با حضور زائران نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می شود.

پخش مستقیم عزاداری مردم تبریز از شبکه استانی سهند، انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تجلیل از واقفان و متولیان موقوفات استان و برپایی جلسات عزاداری و سوگواری در مدارس علمیه استان از دیگر برنامه های دهه آخر صفر در آذربایجان شرقی است.

همچنین هزاران نفر از مردم تبریز در قالب هیئات حسینی طبق سنتی دیرینه همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با اعزام به شهر مشهد مقدس در بارگاه آن امام بزرگوار به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت.

گفتنی است، ستاد استانی برگزاری زیارت ازبعید پیامبر اکرم استان آذربایجان شرقی، مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در اطلاعیه ای خواستار حضور پرشور عموم مردم در اجتماع بزرگ هیئات حسینی در تبریز شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات