۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۵۲۷

برگزاری 150 برنامه فرهنگی دهه فجر در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری 150 برنامه فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر خبر داد.
برگزاری 150 برنامه فرهنگی دهه فجر در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری 150 برنامه فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: ویژه برنامه های گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر استان با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و دینی شهر شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف شورای فرهنگ عمومی استان، جلب مشارکت و همکاری عموم مردم در ترویج فرهنگ دینی است، خاطر‌نشان کرد: در همین راستا طرح‌ها و جشنواره‌های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت و آموزه‌های دینی اجرایی می شود.

داننده با تاکید بر اینکه هیچ نقطه خلوت فرهنگی برای این اداره کل وجود ندارد، افزود: همزمان با دهه فجر و در آستانه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جشنواره منطقه‌ای شعر با موضوع دهه فجر در 9 استان کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: جشنواره شعر فجر شمالغرب کشور نیز با محوریت آذربایجان‌شرقی و با حضور استان های آذربایجان‌غربی‌، اردبیل و زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره بر ضرورت ارج گذاشتن به شعرایی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر دلسوزانه تلاش می کنند خاطرنشان کرد: جشنواره شعر فجر در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هرچه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی و ثروت ملی ، برگزار می شود.

داننده گفت: شاعران علاقه‌مند می توانند مجموعه‌های شعر منتشر شده در فاصله زمانی 1389 و 1390 و یا حداکثر 20 قطعه شعر (از تازه سروده ها) را بنا به تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر تا 12 بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان امام خمینی‌(ره)، جنب کلانترکوچه، خانه فرهنگ‌تبریز ، اداره امور فرهنگی ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه از تدوین کتاب 29 بهمن تبریز خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این کتاب امسال همزمان با سالروز حماسه تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 رونمایی شود که شامل انعکاس مبارزات و تلاش‌های مردم تبریز در راستای پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات