۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۵۲۸

کنگره سراسری نگین هستی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره سراسری بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) با عنوان نگین هستی در تبریز خبر داد.
پيامبر اعظم
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تبریز میزبان کنگره ملی نگین هستی که در راستای سلسله همایش های ائمه معصومین(ع) در هر استان برگزار می شود، خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: کنگره سراسری بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) با عنوان نگین هستی یکم اسفند‌ماه سال‌جاری با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که آخرین مهلت ارسال مقاله از سوی پژوهشگران حوزه دین تا 17 بهمن سال‌جاری اعلام شده است، گفت: این کنگره با محوریت شخصیت پیامبر نور و رحمت، برکات وجودی آن حضرت در وحدت امت اسلامی و تبیین ابعاد شخصیتی رسول گرامی اسلام خواهد بود.

وی با بیان این‌که تلاش هایی هم برای حضور و سخنرانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در این کنگره صورت گرفته است، گفت: علاقه مندان و محققان سراسر کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال آثار می توانند با روابط عمومی این اداره کل در تماس باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه برخی امامزاده های استان خبر داد و گفت: توسعه امامزاده سیدجمال، سیدحمزه، سیدمحمد کججانی، احداث بنای فاخر عارف بالله حمال تبریزی، احداث و توسعه مقبره شاه حسین ولی، مقبره سید ابراهیم و شیخ سلار خسروشهر در حال انجام است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد و امامزاده ها از جمله فعالیت های این اداره کل است، اظهار داشت: در این حوزه 40 مسابقه قرآنی، 10 مسابقه اذان و تواشیح، 540 جلسه محافل قرآنی و ترتیل خوانی، 780 مراسم اعیاد و شهادت معصومین و 70 مراسم احسان اطعام برگزار شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات