۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۵۳۵
ائمه جمعه خوزستان تأکید کردند:

فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات راهبرد نظام است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه ‌‌مطرح کردند که دشمنان با شدت در تلاش برای تفرقه میان آحاد و اقشار جامعه بوده و همچون گذشته به دنبال فرصت برای رخنه در بدنه انقلاب هستند؛ از این رو حضور مردم با بصیرت و صبور ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس‌ توطئه‌های آنان را از بین می‌برد.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام عبدالرزاق عفری، امام جمعه موقت شوش، در خطبه های نماز جمعه روزگذشته با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: تقوای الهی را در پیشه گرفته و بدانید با رعایت این فریضه الهی خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می آورید.

استاد حوزه علمیه شوش با اشاره به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در 19دی امسال پرداخت و بیان داشت: شرکت پرشورمردم درانتخابات مجلس موجب تقویت روحیه ملت های اسلامی و موج بیداری اسلامی دردنیا می شود.

امام جمعه موقت شوش در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، افزود: فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، راهبرد مجریان انتخاباتی است.

این مقام مسؤول به 27 صفر سالروز وقف اشاره کرد و افزود: وقت از بهترین توشه‌ها و یکی از سنت‌های حسنه است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و با انجام وقف باقیات صالحات برای خود به جا گذارند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت قانون در انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در گفتار و وعده‌های خود صداقت بوده و از تخریب همدیگر پرهیز کنند.

امام جمعه موقت شوش به ایام رحلت جانسوز رسول اکرم(ص)‌، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی ‌بن موسی الرضا‌(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه دغدغه رسول خدا‌(ص) در روزهای پایانی حیات پر برکتشان بود، رعایت حقوق مردم است که در جامعه اسلامی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد

صبر و بصیرت از عوامل پیروزی‌‌ ملت ایران است

حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان نیز با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به همه مسلمانان، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) شخصیتی عظیم و بالاترین و بزرگ‌ترین شخصیت انسانی در روی زمین است که رحلت او، بسیار سنگین بوده که مصیبت بزرگی را برای امت اسلام دارد.

وی افزود: برنامه‎های این روزهای مصیبت و شهادت باید شایسته آنها بوده و باید از مردم متدین و ولایمتدار بهبهان نیز که همواره در این مراسم‎ها حضوری باشکوه دارند، قدردانی کنم.

حجت الاسلام ابوعلی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، به هفته وقف اشاره کرد و با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه عنوان داشت: ادارات و دستگاه‌هایی که املاک موقوفی در اختیار دارند نسبت به پرداخت به موقع اجاره آنها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این یک مسأله شرعی بوده و کوتاهی در آن، کوتاهی در مسایل شرعی است زیرا مبالغ جمع‎آوری شده از وقف، صرف مسایل و برنامه‎های فرهنگی، مذهبی و دیگر مسایل جامعه می‎شود.

امام جمعه بهبهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به بیان نقش صبر و بصیرت در پیروزی‎های انقلاب پرداخت و تصریح کرد: صبر، بصیرت، ایستادگی نظام بر اصول و حضور هوشیارانه و قاطعانه مردم در صحنه‎ها از عوامل مهم پیروزی‎ها، موفقیت‎ها و پیشرفت‎های ملت ایران، شکست دشمنان و استمرار آن است.

وی با اشاره به تحریم‎ها و تشدید آنها به دست استکباران و دنیای غرب نیز خاطرنشان کرد: حضور مردم با بصیرت و صبور ایران و ایستادگی‎های نظام بر اصول سبب شده است که این ترفندهای دشمنان نیز بی‎نتیجه مانده و شکست بخورد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و ضمن اظهار امیدواری از حضور دشمن‎شکن مردم در پای صندوق‎های رای، از همه مسؤولان خواست با نهایت تلاش خود و پایبندی به قوانین زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

مردم ایران با حضور حداکثری در انتخابات مشت محکمی بر دشمن خواهند زد

همچنین حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز مسؤولیت خطیری بر گردن مردم نهاده شده؛ چرا که دشمن با همه امکانات خود تلاش می کند تا از طریق انتخاابت مجلس وارد میدان شود اما مردم با هوشیاری و بصیرت با حضور به موقع در صحنه راه نفوذ دشمن را سد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه جنگ نرم دشمن دراز مدت است کوتاه مدت نیست و برنامه 50 ساله و 100 ساله برای ما دارد تا لطمه خود را به انقلاب اسلامی وارد کند، هر راهی که جلوی آن سد می‌کنید از راه دیگری وارد می شود اما مردم ایران اسلامی اجازه نخواهند داد تا دشمن به اهدافش برسد.

امام جمعه دزفول گفت: دشمن انتخابات را هدف قرار داده و تلاش خود را به کارخواهد گرفت تا با ایجاد دلسری حضور مردم در این حرکت سرنوشت ساز را کمرنگ جلوه دهد؛ از این رو با توجه به این دسیسه ها و توطئه های دشمن, شرکت در عرصه انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است که به گردن هر مسلمان ایرانی می باشد و باید در آن شرکت کند.

وی افزود: ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی با مشارکت حداکثری خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سیلی محکمی به دشمن زده و مانند همیشه آن را نا امید خواهد کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، همچنین از مسؤولان خواست تا در انتخابات حول محور قانون عمل کنند زیرا قانون محوری است که هیچ خدشه ای به آن وارد نمی شود و موجب استواری و پایداری نظام و کشور خواهد شد.

امام جمعه دزفول با اشاره به انتشار مطلبی توهین آمیز به مقدسات دینی در یکی از وبلاگ های شخصی از واکنش به موقع مردم منطقه در محکومیت این اقدام که موجب جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی شده و نیز از اقدام سریع مسؤولان امنیتی و دادستان دزفول در دستگیری شخص خاطی قدردانی کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی از مسؤولان خواست تا در برخورد با این قضیه بر اساس قانون عمل کرده و مطابق شرع مقدس، فرد خاطی را محاکمه و مجازات کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته آموزش و پرورش و اهمیت آن گفت که موضوع آموزش و پرورش یکی از مسایل کلیدی و ریشه ای کشور است و هر کشوری اگر آموزش و پرورش صحیحی داشته باشد و درست فرزندان خود را تربیت و تعلیم کند آن کشور رو به تعالی و پیشرفت خواهد رفت.

امام جمعه دزفول به 27 صفر روز وقف و اهمیت و جایگاه آن اشاره کرد و خواستار استفاده از ظرفیت های این سنت بزرگ نبوی برای حل مشکلات فرهنگی در منطقه شد.

تهیه طرح جامع شهری با نگاهی بلند از وظایف مسؤولان است

حجت الاسلام سیدنبی موسوی امام جمعه خرمشهر در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر بیان داشت: تهیه طرح جامع شهری علاوه بر رفع مشکلات شهر باعث جذب سرمایه و سرمایه داران را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ورود کاروان های راهیان نور گفت: با توجه به افزایش ورود کاروان های راهیان نور به شهرستان خرمشهر زیبا سازی ظاهر شهر، جمع آوری نخاله ها و زباله ها و آسفالت خیابان ها تا قبل از سال جدید ضروری است.

امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: علاوه بر این افراد بیمار و کارتن خواب و متکدیان و سگ‌های ولگرد از سطح شهر باید جمع آوری شود.

حجت الاسلام موسوی، فرهنگ سازی و تقویت بنیه فرهنگی شهری از موارد مهم در حفظ و زیبا سازی شهر عنوان کرد و افزود: ورود جامعه روحانیت و جامعه دانشگاهی برای فرهنگ سازی و تقویت بنیه فرهنگی در مسایل شهری می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه خرمشهر، با اشاره به زائران عتبات عالیات گفت: برخورد زیبا از ناحیه ماموران مرزی در مواجه با زائران، نظم دادن به زائران و تسهیل ورود و خروج در حد توان باید فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: برپایی ایستگاههای صلواتی، مهیا کردن حسینه ها برای میزبانی و پذیرایی از زائران از ناحیه مردم به گونه ای که کام زائر همیشه شیرین شود، ضروری است./9465/ز503/س
ارسال نظرات