۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۱۵۵۶
آیت الله موسوی جزایری:

گرایش‌ مردم به بقاع برگرفته از ارادت به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز گفت: بقاع متبرکه هزاران برابر اثرگذارتر در مناطق هستند و این امر بی جهت نیست بلکه با توجه به کراماتی که از این مکان های مقدس می بینند؛ ارتباط تنگاتنگ مردم با بقاع متبرکه برگرفته از ارادت به اهل بیت(ع) است.
آيت الله موسوي جزايري - امام جمعه اهواز افتتاحيه حوزه علميه امام علي در شهرستان ايذه با حضور آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بر لزوم تبلیغ همگانی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: باید برنامه ریزی هایی برای جلب اعتماد مردم انجام شود تا اقشار مختلف مردم برای این سنت با برکت تشویق شوند.

وی با بیان این که فرهنگ وقف، سنت اسلام ناب محمدی(ص) و مصداق صدقه جاریه است، خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف نیاز به بسیج تبلیغی دارد تا بتوانیم این فرهنگ را در سبد برنامه ریزی های زندگی مردم قرار دهیم.

امام جمعه اهواز با بیان این که از زمان حکومت پهلوی، وقف به جهت خیانت ها و تبانی هایی که از سوی فرمانداران و حاکمان شهرها نسبت به موقوفات شده است کمتر بوده، گفت: وقف خوری در زمان رضاخان امر عادی بوده که این امر سبب تخریب ذهن های عموم مردم حتی در میان علما دین شده است.

وی با بیان این که در پیش از حکومت پهلوی موقوفات در خوزستان بیشتر بوده است، بیان داشت: بنا به دلایل ذکر شده از زمان حکومت پهلوی تا به الان این امر نسبت به سایر استان ها کاهش شدیدی یافته که امیدواریم با برنامه ریزی ها، این امر مرتفع گردد.

گرایش های مردم به بقاع متبرکه برگرفته از ارادت به اهل بیت است

وی با اشاره به این که مردم بنا به حسب عواطفشان گرایش های زیادی به بقاع الخیر و امامزاده ها دارند، ابراز کرد: همانطور که روحانیان موجود زنده و اثر گذار در مناطق هستند، این بقاع متبرکه هزاران برابر اثرگذارتر در مناطق هستند و این امر بی جهت نیست بلکه با توجه به کراماتی که از این مکان های مقدس می بینند؛ ارتباط تنگاتنگ مردم با بقاع الخیر نشأت گرفته از ارادت به اهل بیت(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری به تبیین تأثیر گذاری و نقش مساجد در تبلیغ و ترویج دین پرداخت و افزود: مساجد شبکه وسیع فرهنگی است که باید با برنامه ریزی های در سطح کلان برای ارتقای سطح امور دینی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر همه مساجد کشور فعال شوند، دین خدا پیشرفت می کند و پیروزی های وسیعی بدست خواهیم آورد.

در بخش نخست این دیدار، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، به بیان گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت./9463/پ203/ص
ارسال نظرات