۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۵۸۲
امام جمعه بناب:

تجمل‌گرایی با اخلاق نبوی منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر اینکه تشریفات و تجمل‌گرایی زمینه‌ساز برخی معضلات اجتماعی است، گفت: تجمل‌گرایی با اخلاق نبوی منافات دارد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع عزاداران 28 صفر در مسجد اعظم این شهرستان اظهار داشت: صرف دوستداری پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت نمی تواند نشانه مسلمانی و ایمان به رسول الله باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از معضلات جامعه اسلامی به واسطه انحراف از سیره نبوی نشات گرفته است خاطر نشان کرد: حضرت رسول اکرم(ص) سادگی و ساده‌زیستی را در زندگی پربرکت خود الگو قرار دادند و با اشرافیت و تجمل‌گرایی مخالف بودند.

حجت الاسلام بنابی با بیان اینکه تشریفات و تجمل‌گرایی زمینه‌ساز برخی معضلات اجتماعی است، افزود: ساده‌زیستی، قناعت و دوری از چشم و هم چشمی همیشه همراه با راحتی و آرامش بوده است، خواست دشمنان گراش ملت ایران به فرهنگ مصرف گرایی و اسراف است.

امام جمعه بناب ادامه داد: جنگ های امروز سراسر دنیا با هدایت نظام سلطه و استکبار جهانی واقع می شود، بر سر قدرت در دنیا و گرایش به تجمل‌پرستی و مادیات است، در حقیقت دوری بشریت از سیره نبوی و فراموشی فرهنگ ساده‌زیستی، موجب تسلط نظام سرمایه داری در بخش هایی از جهان شده است.

وی تصریح کرد: در برخی موارد تغییر در الگوی مصرف یک کشور و تمایل به تجملات و مصرف‌گرایی از اهداف تهاجم فرهنگی است که با تغییر در الگوهای مصرفی مردم و ظهور گرایش‌های تجملی باعث ایجاد جامعه مصرف‌گرا می‌شوند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در عین ساده‌زیستی و قناعت، با فقر نیز مخالف بودند، گفت: رسول اکرم(ص) همواره سفارش به کار، تلاش، پیشرفت و ثروتمندی داشتند و ثروت را برای مصرف در راه پیشرفت جامعه و حل مشکلات مسلمانان ضروری می‌دانستند.

وی در ادامه با تشریح ابعاد شخصیتی و سفارش های رسول اکرم(ص) برای موفقیت امت اسلامی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به علم، دانش و سوادآموزی نیز توجه ویژه داشتند چرا که در حقیقت؛ مکتب اسلام مکتب علم‌آموزی و تولید علم است./935/پ202/ص
ارسال نظرات