۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۵۸۶

همایش بزرگ هیئات حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با 28 صفر همایش بزرگ دسته‌جات عزاداری و هیئات حسینی تبریز در میدان ساعت این شهر برگزار شد.
مراسم عزاداري 28 صفر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) همایش بزرگ دسته‌جات عزاداری و هیئات حسینی تبریز در میدان ساعت این شهر برگزار شد.

مردم آذربایجان به ویژه تبریز از شب گذشته با برپایی آیین های سوگواری، عشق خالصانه خود را به حضرت رسول الله (ص) و دومین امام شیعیان نشان می دهند و از صبح امروز با حضور در مجالس سوگواری حضرت رسول اکرم و امام دوم شیعیان به عرض ارادت و عزاداری پرداختند.

مردم تبریز صبح امروز در قالب هیئات سینه‌زنی عرب و عجم با حضور پرشور در میدان ساعت تبریز، شکوه عزاداری آذربایجانی را به نمایش گذاشتند و در غم جانکاه رحلت پیامبراکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم می ریزند.

همچنین همزمان با سالروز ارتحال بنی مکرم اسلام، ویژه برنامه زیارت ازبعید در مساجد محوری استان همراه با سخنرانی علما و روحانیان در راستای شناخت شان و جایگاه پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیامبر محبت و وحدت برگزار شد.

بنا بر این گزارش، محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر کلام وحی، جلسات وعظ و سخنرانی همزمان با مساجد استان، در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی با حضور زائران نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می شود.

هزاران نفر از مردم تبریز در قالب هیئات حسینی طبق سنتی دیرینه همزمان امروز و فردا در آستانه شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به شهر مشهد مقدس برای عزاداری و سینه زنی در بارگاه آن امام بزرگوار حرکت می کنند.

گفتنی است، غبارروبی از مزار شهدا، زیارت امامزادگان و برپایی سفره های اطعام ایتام و نیازمندان به یاد کریم اهل بیت از دیگر برنامه های مردم آذربایجان و تبریز طی دیروز و امروز بوده است./935/پ202/ص

ارسال نظرات