۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۶۰۲

کتاب قیام 29 بهمن تبریز رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با قیام مردم تبریز در سالروز چهلم شهدای قم، کتابی با عنوان 29 بهمن سال 1356 تبریز رونمایی و منتشر خواهد شد.
قيام 29 بهمن تبريز
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سالروز قیام 29 بهمن سال 1356 تبریز، کتاب واکاوی این حماسه تاریخی مردم ولایت مدار تبریز رونمایی و منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه 29 بهمن نقطه عطفی در هویت و تاریخ انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: برای تدوین این کتاب ارزشمند از تمامی پژوهشگران، محققان و مورخان استان در جهت جمع آوری و ارایه همه جانبه اتفاقات این روز در یک کتاب دعوت به همکاری شده است.

داننده با بیان اینکه کتاب 29 بهمن، مرجعی جامع برای شناخت وقایع این روز خواهد بود، گفت: تمام موضوعات و مطالب مرتبط با این روز برای استفاده در این کتاب جمع آوری شده و سعی داریم در بهمن ماه جاری این کتاب رونمایی و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در استان، موضوعات شعری و مقالات مرتبط با 29 بهمن، اسناد موجود برای این روز تاریخی و همچنین خاطرات مستند در این رابطه جمع آوری و در چاپ این کتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کتاب 29 بهمن به صورت مفصل در بیش از 700 صفحه چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به دنبال فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری کنگره بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی در تبریز هستیم، در همین راستا با چند مرکز دینی برای راه اندازی دبیرخانه این کنگره رایزنی هایی صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم قاضی طباطبایی، دیدار با مقام معظم رهبری و بهره مندی از رهنمودهای ایشان، تدوین کتاب کنگره، اعلام فراخوان مقاله و دعوت از علمای برجسته جهان تشیع برای شرکت در این کنگره از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

داننده همچنین از تدوین کتاب زندگی سه علامه تبریزی خبر داد و گفت: این کتاب که هم اکنون در حال تالیف و تدوین است، به زندگی‌نامه مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، مرحوم علامه جعفری فیلسوف شرق و مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می پردازد.

وی توجه به نیاز مخاطبان و آشنایی آنان با مفاخر دینی و حوزوی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره کل در سال‌جاری دانست و گفت: در همین راستا طرح معرفی مفاخر از ابتدای سال‌جاری آغاز شده و تا پایان سال هفتاد نفر از مفاخر استان در قالب این طرح معرفی خواهند شد./935/پ202/س
ارسال نظرات