۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۶۵۲
یکی از علمای سنی عربستان:

تبرک به قبر و آثار پیامبر از بزرگ ترین عبادت هاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای سنی عربستان، تبرک به قبر و آثار به جای مانده از پیامبر اکرم (ص) را جایز توصیف کرد.
شيخ حبشان الحبشان خطيب جمعه مسجد المغيره بن شعبه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حبشان الحبشان، از علمای عربستان و امام جماعت مسجد المغیره بن شعبه الافلاج این کشور در مصاحبه با روزنامه صحیفة الشرق بر جواز تبرک به قبر پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد.

وی در این باره گفت: جواز تبرک به قبر پیامبر (ص) بر اساس ادله فراوانی که وجود دارد کاملا جایز است و از بزرگ ترین عبادات به شمار می آید که برکت فراوانی نیز دارد.

شیخ الحبشان از دور شدن مسلمانان از سیره نبوی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مسلمان در حال حاضر از حضرت محمد (ص) و سیره نبوی خصوصا تبرک به آثار پیامبر (ص) دور شده اند، در حالی که صحابه پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) به آثار باقی مانده از ایشان متبرک می شدند.

این عالم سنی با اشاره به روایت های موجود درباره جواز تبرک به آثار پیامبر (ص) تصریح کرد: در صحیح بخاری و مسلم آمده است پیامبر (ص) در حجة الوداع پس از تقصیر مویشان دستور داد تا موی خود را میان صحابه پخش کند، این روایت نشان می دهد که تبرک به آثار حضرت محمد (ص) جایز است. همچنین در روایت دیگری در کتاب الشفا نوشته قاضی عیاض آمده است که عمر به منبری که پیامبر (ص) روی آن می نشستند، دست کشیده و دستان خود را به روی صورت می کشید.

وی ادامه داد: اگر شخصی به نمایشگاه استانبول برود، می تواند به آثاری که از رسول اکرم (ص) به جای مانده است متبرک شوند و مطمئنا اجر و ثواب دریافت خواهد کرد.

شیخ حبشان الحبشان بر لزوم یادآوری سیره نبوی و ادامه راه ایشان تاکید کرد و اظهار داشت: همه مسلمانان باید سیره نبوی را یادآور شده، از سنت نبوی پیروی کنند، راهی که پیامبر اکرم (ص) نشان داده است را ادامه داده و به آثار ایشان متبرک شوند.

وی خاطر نشان ساخت: لمس کردن اموری که از حضرت ختمی مرتبت (ص) به جای مانده است موجب برکت در جان و دارایی هایمان خواهد شد، سلامتی جسممان را پدید می آورد، ایمان ما را به خداوند متعال تقویت می سازد و محبت به پیامبر اکرم (ص) را دوچندان می کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات