۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۶۶۵
عضو خبرگان رهبری با اشاره به رهنمود‌های اخیر رهبری:

تعبیر بدر و خیبر از موقعیت کنونی بیانگر اهمیت جایگاه بصیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اعلام موقعیت بدر و خیبر از سوی مقام معظم رهبری را بیانگر اهمیت مسأله بصیرت ولایی دانست و تصریح کرد: به کار بردن این تعبیر در شرایط کنونی می‌تواند در بردارنده مفاهیم مختلف مبنی بر ضرورت برخورداری مردم از بصیرت دینی و قرآنی باشد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشيحجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تأکید بر اهمیت حمایت و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه به عنوان عامل اقتدار کشور‌ گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب ترس و وحشت قدرت‌های استکباری از تجاوز به ایران شده وجود ولی فقیه به عنوان پشتیبان و هادی سیاسی و دینی ملت است.

این نویسنده آثار دینی و قرآنی‌ اضافه کرد: این موضوع تا اندازه‌ای دارای اهمیت است که آیات قرآنی و روایات اسلامی نیز بر ضرورت حفظ و صیانت از آن تاکید خاصی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، پرداخت به مقوله بصیرت از سوی بزرگان جامعه را دلیلی بر اهمیت این موضوع دانست و ابراز کرد: مسأله بصیرت در جامعه و در میان ملل مسلمان به اندازه‌ای دارای اهمیت و با ارزش است که مقام معظم رهبری آن را به صورت کاملا واضح و آشکار ابراز کرده و بر ضرورت حفظ و صیانت از این گنجینه گرانبها تأکید کرده‌اند.

این مفسر قرآن کریم‌ در ادامه با اشاره به مصادیق قرآنی بصیرت و اهمیت این مسأله در میان ملل مسلمان‌ تصریح کرد: در آیات بسیاری از قرآن کریم به این مسأله و بر ضرورت بصیرت مسلمین در برابر کفار و برخورد بصیرانه و مدبرانه با توطئه‌های آنان پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، همفکری و همکاری صاحبنظران در مورد بصیرت و ولایت فقیه را عاملی در رشد کمی و کیفی این مسئله عنوان و خاطرنشان کرد: برای برخورداری هرچه بهتر مردم از آثار مسأله بصیرت دینی و همچنین پایبندی بیشتر آنان به ولایت فقیه باید همفکری و همکاری‌های بیشتری از سوی صاحبنظران و دارندگان افکار مختلف ارائه شود تا به این ترتیب مردم نیز وارد عرصه شده و حمایت خود از مباحث اصلی اسلام را نشان دهند.

عضو خبرگان رهبری، پرداخت به تعبیر موقعیت بدر و خیبر از سوی مقام معظم رهبری را بسیار مهم و قابل تأمل دانست و تأکید کرد: مردم باید با حضور خود در صحنه‌های مختلف پایبندی عملی خود به فرامین و دستورات ولی فقیه را نشان داده و به این ترتیب پاسخی‌ دندان‌شکن به سران استکبار بدهند.

امام جماعت مسجد اعظم ارومیه در پایان در تبیین نقش و اهمیت بصیرت دینی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، با اشاره به حضور همیشگی و دائمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف، اظهار کرد: ‌گونه حضور رهبر دینی در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی و به خصوص مباحث دینی و اعتقادی نشانگر اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت مردم و مسؤولان از ولی فقیه به عنوان سکاندار این انقلاب است./936/ت302/س

ارسال نظرات