۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۶۶۸

مراجع تقلید و علما در سالروز شهادت امام رضا به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) مراسم سوگواری و عزاداری با حضور علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
شهادت امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام الرئوف علی بن موسی الرضا(ع) مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت با حضور شخصیت های حوزوی، علما، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش پیش از ظهر امروز مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداختند و مداحان نیز به مداحی و نوحه خوانی کردند و حاضران در این مصیبت اشک ماتم ریختند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در سفر به شهر مقدس قم در مراسم سوگواری که در دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد، حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری از استادان حوزه علمیه قم در مراسم سوگواری دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی سخنرانی کرد.

همچنین مراسم سوگواری و عزاداری روز شهادت حضرت رضا علیه السلام، امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز همچون دیگر مناسبت های مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

گفتنی است، مراسم سوگواری حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز در شب و روز شهادت آن امام همام با حضور اقشار مختلف برگزار شد و عزاداران با حضور در این مکان مقدس این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر بزرگوار امام رضا(ع) تسلیت گفتند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات