۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۶۷۰
مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی چشم‌انداز اصلی اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی‌ گفت: با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تمام برنامه‌ها و همایش‌های مورد نظر در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار می‌شود.
تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی چشم‌انداز اصلی اوقاف است
حجت الاسلام والمسلمین علی مصائبی، مدیر کل اوقاف‌و‌امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره، با اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه وقف در زمان صدر اسلام، گفت: این فریضه از همان ابتدای اسلام مورد توجه انبیا و ائمه(ع) بوده و به همین دلیل باید در زمان حاضر نیز مردم و حتی خواص جامعه به این مقوله توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: فعالیت اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال جاری در دو محور عمرانی و فرهنگی متمرکز شده است که بخش عمرانی سهم عمده‌ای از این فعالیت‌ها را به خود اختصاص می دهد.

این مسؤول، در ادامه با اشاره به این‌که شناسایی بیش از 30 موقوفه از مهم‌ترین اقدامات سال‌جاری است، گفت: در سال 90 همچنین بیش از 50 موقوفه تعیین تکلیف شده که نسبت به سال گذشته با رشد بسیار خوبی روبه‌رو بوده است.

حجت‌الاسلام مصائبی، در مورد سایر برنامه‌های این اداره در سال 90، اظهار کرد: رشد 53 درصدی درآمد موقوفات استان در سالجاری از موفقیت‌های این اداره کل در سالجاری است که نشانگر تلاش روزافزون تلاشگران عرصه وقف استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: برگزاری همایش «وقف؛ قرآن و بیداری اسلامی» با هدف تجلیل از فعالان قرآنی عرصه وقف و همچنین برترین چهره‌های قرآنی استان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف بود که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و همچنین نفرات برتر مسابقات بین‌المللی و کشوری قرآن کریم در محل امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد.

این مسؤول، برگزاری همایش روحانیون مرکز آذربایجان غربی را دیگر برنامه این اداره کل عنوان و خاطر‌نشان کرد: این همایش با هدف بررسی تخصصی وقف و با حضور روحانیون و علمای شهرهای مرکزی آذربایجان غربی در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: همایش‌های مشابهی نیز در شهرهای خوی به عنوان مرکز حوزه‌های علمیه شمال استان و میاندوآب به عنوان مرکز روحانیون جنوب استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصائبی، سفر کارمندان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع معزز تقلید را از دیگر برنامه‌های دانست که در هفته وقف برگزار می‌شود.

برگزاری همایش وقف؛ احسان ماندگار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری همایش «وقف؛ احسان ماندگار» با هدف تجلیل از واقفین و هنرمندان استان، تجلیل از کارمندان نمونه اوقاف استان و همچنین برپایی نمایشگاه در بقاع متبرکه سراسر استان را از دیگر برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در هفته وقف عنوان کرد.

حجت الاسلام مصائبی در پایان اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی نیز حدود 33 عنوان برنامه در نظر گرفته شده است که با تصویب نهایی این برنامه‌ها خبر آن نیز اعلام خواهد شد./936/ت302/س
ارسال نظرات